Hey heren,
Zoals beloofd in een ander topic ging ik eens uitleggen adhv foto's en uitleg hoe deze manier werkt.
De benodigheden;
1x DAP500
1x M105
1x M205
Microfiber cutting pad (juist geknipt op maat van de backingplate met schaar...)
Groene light polishing pad
tandenborstel of Compressor
Demi-water
Ipa
Je doet 1 pass op 4.5 snelheid met vrij zware druk (niet noodz. dambord, waar meer schade is blijf je langer met de DAP). Na + - 1,30 min polijsten stoppen, even water misten en dan nog 1 pas maar dan minder druk. Zo herhalen, maar is niet veel nodig, dat herhalen. Zie je zo wel
En een zwaar gehavende auto (Deze is een Skoda Octavia Mica groen van 1998).
Ik heb om deze schade op de motorkap weg te krijgen in 3 stappen moeten werken. Oranje op Forza, Wit op Mezzo, Zwart op Finale. Nu is de kofferbak aan de beurt.
Zoals altijd eerst even gekleid, gewassen en ontvet met Ipa 1/3. Elke foto na m105 is met een wipedown van Ipa... Je moet ook ongeveer na 3 hits de pad proper maken. Ik heb zelf geen compressor dus heb een harde tandenborstel die ik tegen de pad duw op stand 5. Als het goed is krijg je een mooie draaiing.
Eerst wat foto's van de werkwijze en dan voor en na.
De 2 broertjes
De geknipte pad;
Het primen van de pad
Product insmeren met de vinger, waar te droog nog wat bij spuiten. (Dan de pad 3-4 min laten rusten) Dan krijg je dit;
Machine op stand 3 en droog draaien op een katoenen handdoekje (1 min);
Dan krijg je dit;
Dan 3 kleine erwtjes bijvoegen en dan begint de lol...
Plaatdeel misten (na 1 pas)
Nu wat foto's hoe de lak erbij lag voor ik begon;
Na wat foto's na 1 pas M105 zonder enige nabewerking (Toch bijna LSP)
Na de m205 op lichtgroen (1pas, wel dambord)
Hazen van de m21
Hazing m26
De reflectie ;
In de buitenlucht...
Even herhalen
Ik hoop dat ik iemand heb kunnen overtuigen om de Amerikaanse manier te proberen.
Wat nog op mijn lijstje staat; Meer pads en compressor en D300 voor de lichtere schade's...
Grtz
Stephan
Zoals beloofd in een ander topic ging ik eens uitleggen adhv foto's en uitleg hoe deze manier werkt.
De benodigheden;
1x DAP500
1x M105
1x M205
Microfiber cutting pad (juist geknipt op maat van de backingplate met schaar...)
Groene light polishing pad
tandenborstel of Compressor
Demi-water
Ipa
Je doet 1 pass op 4.5 snelheid met vrij zware druk (niet noodz. dambord, waar meer schade is blijf je langer met de DAP). Na + - 1,30 min polijsten stoppen, even water misten en dan nog 1 pas maar dan minder druk. Zo herhalen, maar is niet veel nodig, dat herhalen. Zie je zo wel
En een zwaar gehavende auto (Deze is een Skoda Octavia Mica groen van 1998).
Ik heb om deze schade op de motorkap weg te krijgen in 3 stappen moeten werken. Oranje op Forza, Wit op Mezzo, Zwart op Finale. Nu is de kofferbak aan de beurt.
Zoals altijd eerst even gekleid, gewassen en ontvet met Ipa 1/3. Elke foto na m105 is met een wipedown van Ipa... Je moet ook ongeveer na 3 hits de pad proper maken. Ik heb zelf geen compressor dus heb een harde tandenborstel die ik tegen de pad duw op stand 5. Als het goed is krijg je een mooie draaiing.
Eerst wat foto's van de werkwijze en dan voor en na.
De 2 broertjes
De geknipte pad;
Het primen van de pad
Product insmeren met de vinger, waar te droog nog wat bij spuiten. (Dan de pad 3-4 min laten rusten) Dan krijg je dit;
Machine op stand 3 en droog draaien op een katoenen handdoekje (1 min);
Dan krijg je dit;
Dan 3 kleine erwtjes bijvoegen en dan begint de lol...
Plaatdeel misten (na 1 pas)
Nu wat foto's hoe de lak erbij lag voor ik begon;
Na wat foto's na 1 pas M105 zonder enige nabewerking (Toch bijna LSP)
Na de m205 op lichtgroen (1pas, wel dambord)
Hazen van de m21
Hazing m26
De reflectie ;
In de buitenlucht...
Even herhalen
Ik hoop dat ik iemand heb kunnen overtuigen om de Amerikaanse manier te proberen.
Wat nog op mijn lijstje staat; Meer pads en compressor en D300 voor de lichtere schade's...
Grtz
Stephan