• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kick-off 2010, Porsche GT3

O zo fantastisch geschreven ( je hebt echt een gave ! ).
Goede en duidelijke foto's en de daarbij behorende teksten.
De auto ziet er weer spik en span uit.
Eindelijk de man achter het verhaal op beeldmateriaal :)
 
Leuk verslag van een mooie klus aan een evenzo mooie auto. Goed begin van het seizoen 2010.
 
Nice job ! Ook weer een zeer leuke intro en mooie opbouw van het verslag.

Resultaten zijn zeer strak, maar die striping is gewoon echt niet mijn ding. Spiegels zwart en geen striping was veel indrukwekkender. Maar smaak is persoonlijk.
 
Auto staat er heeeeeeeeeeeel strak bij. Knap werk.
Kan je misschien ook eens de toerentallen vermelden waarmee je gewerkt hebt?
Bedankt
 
Prachtig geschreven verslag en ook het resultaat is top! :)^

Persoonlijk vind ik de Italiaanse strepen over deze Duitser niet passen. Maar wat een ruimte om te detailen! Nog los van de overige auto's :party:
Hoe zouden jullie de zwart gelakte velgen swirlvrij houden? Want de DAP kan niet overal bij
 
Ja die striping erop moet je van houden, de eigenaar van deze GT3 wilde uniek zijn tijdens een toertocht door Italie en d8 met deze add-ons als spiegels en stickers extra meerwaarde te geven aan het karakter van de toertocht. Omdat hij qua autoliefde in principe Italiaans is georienteerd heeft ie besloten om deze dingen te laten zitten.

Nog even wat antwoorden op de vragen:

@Leon: ja dat verbeeld je je, maar geel is ie wel. Ondanks de waanzinnige ruimte waarin deze GT3 stond geparkeerd werd mij vriendelijk verzocht geen plaatjes te kieken van alles wat zich verder op, aan, of in deze ruimte bevond. Ik was al blij met de goedkeuring voor de kiekjes zoals ze nu zijn gemaakt. Er bestaan immers klanten die niet willen dat hun auto op forums als deze worden besproken of geshowd, wat enigzins te begrijpen valt.

@Tha Bird: Ja de stickers zijn gewoon meegepolijst, niet met de Flex hoor, wel met de DAP500 en de 205.

@Dennis: ja die tegenstrijdigheid heb ik me ook wel is af zitten vragen. Daarbij moet ik wel vermelden dat dit de 3.0 was, met die polydinges erin. Ik heb ergens een artikeltje gelezen dat dit dus met 45 minuten kan worden verwerkt, zolang ie maar droog is. Maar na 20 minuten was dit al zeker het geval.

@Koeny: de Flex komt bij mij in principe nooit hoger dan stand 2,5. In dit geval was 1,5 al voldoende wat ongeveer 1300 toeren is.
 
Daarom zeggen wattages ook geen ene klap. Sommigen vinden een machine met 1200 watt beter dan een 900 watt machine. Maar je gebruikt nooit de volle 1200 watt. Ook met mijn Festool kom ik bijna nooit hoger dan 1500 toeren. Meer is gewoon nauwelijks nodig.
Ook zegt wattage niks over terugval in toeren. Merkte bij de Pro900 weinig terug van (900 watt) en de Ferm van 1400 watt kakte al terug in toeren als je er teveel naar keek. Dus verhalen over wattages zijn in mijn ogen weinig zinvol.
 
piele wederom weer net werk geleverd en ik kan me voorstellen dat hij niet wil dat iedereen weet wat er binnen staat
en ook weer het is maar de collectie is extreem

spreek oe weer
toedels pielemans:party:




nipping his 151x-]
 
Dibbuz zei:
Ook met mijn Festool kom ik bijna nooit hoger dan 1500 toeren. Meer is gewoon nauwelijks nodig.


Daarom dat ik ook iedereen uitlach die zegt dat mijn fein "maar" tot 1500 toeren gaat8d
 
Inderdaad, sneller heb je nauwelijs nodig. Onzinnig discussies dus over wattages.
 
P@; hardstikke goed gedaan man! :)^ Wat een mooi resultaat op deze mooie wagen. Prima keuze van materialen en techniek, en dat zorgt voor weer een goed verhaal.

*tinus steekt z'n duim op* :)^
 
Havanna zei:
Ja die striping erop moet je van houden, de eigenaar van deze GT3 wilde uniek zijn tijdens een toertocht door Italie en d8 met deze add-ons als spiegels en stickers extra meerwaarde te geven aan het karakter van de toertocht. Omdat hij qua autoliefde in principe Italiaans is georienteerd heeft ie besloten om deze dingen te laten zitten.

Nog even wat antwoorden op de vragen:

@Leon: ja dat verbeeld je je, maar geel is ie wel. Ondanks de waanzinnige ruimte waarin deze GT3 stond geparkeerd werd mij vriendelijk verzocht geen plaatjes te kieken van alles wat zich verder op, aan, of in deze ruimte bevond. Ik was al blij met de goedkeuring voor de kiekjes zoals ze nu zijn gemaakt. Er bestaan immers klanten die niet willen dat hun auto op forums als deze worden besproken of geshowd, wat enigzins te begrijpen valt.

@Tha Bird: Ja de stickers zijn gewoon meegepolijst, niet met de Flex hoor, wel met de DAP500 en de 205.

@Dennis: ja die tegenstrijdigheid heb ik me ook wel is af zitten vragen. Daarbij moet ik wel vermelden dat dit de 3.0 was, met die polydinges erin. Ik heb ergens een artikeltje gelezen dat dit dus met 45 minuten kan worden verwerkt, zolang ie maar droog is. Maar na 20 minuten was dit al zeker het geval.

@Koeny: de Flex komt bij mij in principe nooit hoger dan stand 2,5. In dit geval was 1,5 al voldoende wat ongeveer 1300 toeren is.

Aha ok, dan heb ik het niet goed gezien xD
Want die foto leek gemaakt te zijn op de snelweg A348 en ik weet dat als je daar afslag Rheden pakt, er iemand is met een hele nette collectie aan auto's.. (denk dus aan Ferrari's, 2 Lambo's etc..)
Vandaar dus mijn vraag ,^^
 
Zolang het kan rijden en geluid maakt vind ik het al goed hoor. Dus klassieker of exoot, het is en blijft het werk an sich wat me de voldoening geeft. Je hoeft geen extreme bolides te detailen om vervolgens te zeggen "dit is het mooiste resultaat, en weet je wat... daarom gebruik ik hier ook maar duurdere/betere producten voor". Onzin eigenlijk. Want het werken aan de oude Renault vorig jaar was zo'n super mooi resultaat dat het een ervaring was om nooit te vergeten.
Natuurlijk is het vermakelijk om aan een supercar te werken hoor, maar inhoudelijk gezien boeit het me totaal niet waar ik aan zit te werken. :no
 
Hoppa!!! Hahaha, ja er is genoeg over 'm te vinden Joost, deze plaatjes had ik echter nog niet gezien bij elkaar. Ik kreeg wel van de eigenaar een mooie foto van de GT3 in de sneeuw.
Mooi contrast ook zo dat zwart en dat wit :)

Volgende week weer die kant op ;)