• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei of toch polish ?

JandeLoper

Detailing rookie
10 apr 2024
6
15
Midwolda
Mijn nieuwe auto met klei behandelen? Ik had vandaag even gebeld en mij werd de tip gegeven met een plastic zakje over je lak op een schone auto, dan voel je zelf of het nodig is.
Nu voel ik niet echt wat dus twijfel een beetje of kleien dan niet gelijk te veel van het goede is op mijn 2 weken oude auto? Als ik hem met polish behandel dan polijst ik toch ook kleine vervuiling nog weg?
 
Boterhamzakje is inderdaad een eenvoudig uit te voeren test
Als je dan niets voelt, is kleien ook niet echt nodig

Polish is niet altijd hetzelfde, verschilt soms per merk
Als je geen swirls ziet, is een cleaner genoeg en daarna afnemen en een bescherming (wax) er op
 
Met klei haal je vervuiling weg wat zich heeft gehecht aan de lak ,stukjes hardere vervuiling daarvan wil je niet dat die in je pad terechtkomen tijdens machinaal polijsten.
Als de auto 2 weken oud is en vrij van defecten dan zou je er ook voor kunnen kiezen om em gewoon heel goed te wassen ,evt handmatig te cleanen met de hand en met zoiets als Nanolex pre wash als ontvetter gebruiken en em in de wax te zetten.
Collinite 845 is een fijne wax in het gebruik.
 
die collinite 845 kreeg ik ook als tip. Dus deze maar besteld. met een bus auto-foam, bij de gamma maar een foam pistool ophalen voor mijn karcher. Dan van het weekend maar eens aan de bak
 
Heb je ervaring met klei? Zo ja dan merk je snel genoeg of er vervuiling afkomt, zo nee, dan ben je snel klaar.

Afhankelijk wat je verder plan is kan ik je niet echt aanbevelen wel of niet kleien.