• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei voor zware vervuiling

osieke

Detailing rookie
19 dec 2009
23
0
Hoi,

M'n ouders rijden rond met zwaar verwaarloosde witte Subaru Justy. Afgelopen weekend heb ik al een poging gedaan om het interieur op te frissen, maar dat ging niet helemaal naar wens (vreselijk smerige deuropeningen, hardnekkige vlekken/vegen op kunststof bekleding, ...).

Binnenkort wil ik het exterieur ook onder handen nemen, maar dat wordt een stevige klus. Her en der hangt er flink wat vogelpoep, er zitten flink wat zwarte puntjes op de lak en de auto heeft regelmatig onder bomen gestaan die kleverige hars afscheiden.

Welke klei raden jullie aan om hier tegen aan te gaan? De Mothers-kit valt wellicht wat te licht uit voor zoiets?

Thanks,
Joris

P.S. Even bij vermelden dat ik niet beschik over een polijstmachine en dat ook niet meteen van plan ben vanwege mijn 2 linkse handen. Ik wil de wagen gewoon zo netjes mogelijk krijgen.
 
Welke klei je gebruikt is naar mijn mening niet zo heel belangrijk aangezien er maar enkele fabrikanten bestaan. Misschien kan je kiezen voor een wat hardere klei zoals de regular klei van Bilthamber. Er bestaat ook een stevigere klei van Meguiars en een van Dodo juice. Deze heb ik niet eerder gebruikt dus kan er weinig van zeggen.

Als je zegt zwaar verwaarloosd ( de auto) dan zal handmatig niet zo heel veel resultaat opleveren. Misschien kan je een detailer uit de buurt strikken om te helpen
 
je zou kunnen kijken naar een wat agresiever klei, alleen loop je dan weer kans op marring