• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleurverschil nieuw dashboard

GolfL

Detailing rookie
20 nov 2011
50
0
Beste Cleaners!

Gistere heb ik in mijn GTI een nieuw dashboard geinstaleerd, dit omdat er in het origineel een (Originele) carkithouder zat. Aangezien ik nu een bluetooth module heb laten inbouwen, verviel deze toch.

Dus heb een splinternieuwe dashboard aangeschaft(zelfde nummers). Nu is het alleen wel zo dat mijn klep van mijn dashboardkast nu iets donkerder is als het dashboard zelf... Denk dat dit door de verschillende middeltjes erop.

Heb al geprobeerd om het dashboard donkerder te krijgen (siliconenspray, Bumperspray, QD+,) maar helaas, het is iets donkerder geworden. Maar niet genoeg. Zie de foto's voor verduidelijking. De verschillen zijn ZO klein, dat ik het zelfs moeilijk op de foto krijg.. Maar als je goed kijkt, zie je het een beetje.

IMAG0242.jpg

IMAG0243.jpg


Hebben jullie nog een tip?

Gr
 
Je hebt nog niet geprobeerd om de klep met bijvoorbeeld apc (lichtere mengverhouding) af te nemen, mogelijk dat de " middeltjes" dan afgenomen kunnen worden?
 
Vergeet niet dat het "oude" dashboard aan uv straling onderhevig is en hierdoor iets zal verschieten qua kleur.

Hieraan is weinig tot niets te doen.
 
Met verschieten bedoel je lichter worden toch?

Want het is precies andersom:
Nieuwe dashboard is lichter dan de oude klep. De klep is niet vervangen, maar het plastic eromheen.
 
Ik weet natuurlijk niet wat er op je klep zit aan middelen, maar mogelijk dat het een product is als bijvoorbeeld cockpitspray o.i.d. dit zou je denk ik wel met apc moeten kunnen afnemen. Probeer het anders eens met een sopje te ontvetten, kijken of je het lichter kunt krijgen.
 
Iemand op een ander forum had precies hetzelfde vervangen. Ook had hij toen het zelfde probleem van kleurverschil.
Hij heeft dit weg kunnen werken met Dash Fresh van CarTec.

Is er een soortgelijk product dat in de carclean collectie is?
 
Ben benieuwd hoe dat na verloop van tijd blijft met DashFresh, want dat is volgens mij ook niets anders dan een dressing, die het kunststof een bepaalde periode donkerder doet lijken.

Warm sopje met een scheut allesreiniger of iets dergelijks zou je idd kunnen proberen, om een en ander goed vetvrij en schoon te krijgen.

Ps. het klepje aan de zijkant van je dash (rechts) zit niet helemaal goed, kiert een beetje onderaan.
 
Je nieuwe dashboard is van een latere fabrikage datum als de klep. Dat wil dus zeggen dat deze een iets andere samenstelling van granulaat zal hebben dan de klep. En om de kleur van het eindproduct te handhaven is een moeilijk proces.
Daarnaast is de kans groot dat het dashboard uit Zweden komt en het klepje uit China. 2 verschillende fabrieken die samen producten moeten produceren met exact dezelfde kleur.
De makkelijkste oplossing zou zijn om een nieuw klepje te kopen. De kans dat deze bijna dezelfde kleur zal hebben is groter dan dat je er nu vanalles op gaat smeren.

Ik heb voorheen als qualityengineer gewerkt voor een bedrijf dat airbags leverde aan diverse autofabrikanten en wij kwamen precies dezelfde problemen tegen als dat jij nu hebt. Destijds werden de dashboarden van de Volvo's in China gemaakt. De airbags met de airbagcover dat je in het dashboard zag kwamen uit zweden. Beide fabrikanten hadden referentiemateriaal maar het bleef een takke klus om de zaak goed op elkaar af te stemmen. En als de zaak gemonteerd zat kan je vaak nog verschil zien maar dat werd tot een bepaalde mate getollereerd.
 
Die kunstofzooi van Cartec is net afgewerkte olie zo vet.
Zwart wordt het er idd wel van net als alle andere zaken waar je het opsmeert.

Ik zou er iig erg terughoudend mee zijn.
 
@Eelco
Ik ga denk ik toch kijken of ik niet een fles APC (van PoorBoys) zal aanschaffen. Zoals ik het lees kan het nooit geen kwaad. Iemand anders attendeerde er mij ook al op inderdaad, heb hem gelijk goed geklikt :-b

@Mik,
Dit klinkt ook heel logisch inderdaad! Om een nieuw dashboardklepje te kopen is ook weer iets te, dan maar een dressing over de klep (om de zoveel tijd). Het is ook niet HEEL opvallend, alleen mijn "all seeing eye" heeft het weer gespot, en dan BLIJF je er naar kijken....

@Juffer1, Hou inderdaad niet van een glimmend dashboard.


Nu zit ik te kijken naar een bestelling:

-Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
-Poorboys World - Natural Look Dressing

Beide producten worden in de reviews wel goed beoordeeld. En aangezien ik GEEN APC, Noch een interieurcleaner(behalve Colourlock lederproducten)... lijkt mij dit een goeie combo. Nog op of aanmerkingen?
 
Waarom kijk je niet of er een lid in de buurt hebt waar je 2 spraytjes APC kan lenen ?
Als je het alleen voor dei 2x sprayen moet gaan aanschaffen is het een beetje prijzig vindt ik zelf...

Handig tooltje om te zien wie er in de buurt zit :
http://www.batchgeo.com/map/7a41ee6cfc407abecd59c69c69350eeb
 
De APC raakt vanzelf wel op aangezien je het voor vele doeleinden gebruikt.
De Natural Look is erg persoonlijk omwille van de zoete geur. Persoonlijk helemaal verzot op maar sommige leden nemen wat anders om deze reden ( ik kan er elke dag m'n auto wel mee inspuiten bij wijze van ).
Het werkt in elk geval wel goed.
M.a.w. de combi is wel een algemene aanrader !
Gezien ZH wel een hele grote oppervlakte bereikt is gewoon je woonplaats vermelden ook wel een goede optie.
Mocht je twijfels hebben om je aan te melden voor de locatiekaart ( welke reden dan ook ), geef dan postcode van het gemeentehuis van je woonplaats op ;)
 
@Juffer1,
Inderdaad wat mk-us zegt, heb nog geen vergelijkende cleaner. Dus kan hem overal wel voor gebruiken zo te lezen!

@mk-us,
Ik heb ook poorboys QD+, en het is bijna verleidelijk om een slok te nemen :roll . Dus als het net zo ruikt, dan neem ik hem gelijk :-b
 
Stuk zoeter qua geur maar vind het weer niet zo'n irritantie chemische geur zoals je vaak hebt bij verfrissers voor in de auto ( die veelal té sterk/overheersend voor lange tijd ).
Als je de NL op een zondag aanbrengt dan geniet je de maandag erop er van als je naar het werk gaat zonder te kokhalzen :D
Ik zeg .... doen
 
QD+ is een detailer spray van poorboy's met carnauba en niet geschikt voor dashboards :no Ik denk dat je Spray and wipe bedoeld of Quick Detailer van Meguiar's?
 
@Stimpy: staat er toch ook niet?
Gaat om eventueel vergelijkbare geur.;)

@ Golf L: als je straks de APC hebt ga je 'm echt veel gebruiken.
Vind het heerlijk om het interieur altijd met dit goedje op te frissen.
Zorg wel voor een goede sprayer met fles.
 
@Stimpy68,

Je hebt gelijk, heb het ook geprobeerd met QD+, want met Meguiars Quick Detailer ging het opzich wel goed (maar die is op). Dus ik dacht, misschien lukt het hier ook mee, maar helaas.