• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen Sessie

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Folks,

In de namiddag een koplampen sessie gedaan.
Eigenaar wilde ze opgeknapt hebben voordat aangesloten werden op de auto.
Op zich zagen ze eigenlijk nog goed uit, ik heb veel erger gezien tot aan het gele doffe toe dat je er niks meer doorheen zag.
Maar goed klant is koning zeg ik altijd dus een poging waard.

De stappen:

- Drie staps geschuurd, afgebouwd naar p3000.
- Dan eerst polijsten met scholl paarse compound pad en Nanolex Heavy Cut polish.
- Als laatste gepolijst met scholl oranje polijst pad met Nanolex Finish polish.
- Koplampen beschermd met Meg's protectant. ( deze wordt zeer snel vervangen door de nanolex Si3d headlight )

Koplamp voor:
upload_2016-9-29_20-52-18.png


Schuren stap 1:
upload_2016-9-29_20-52-42.png


Schuren stap 2:
upload_2016-9-29_20-53-21.png


Schuren stap 3:
upload_2016-9-29_20-53-44.png


Compounden:
upload_2016-9-29_20-54-4.png


Final result:
upload_2016-9-29_20-54-28.png


De linker komplamp dezelfde stappen gedaan natuurlijk.
Op zich wel iets verbeterd maar dan heb ik toch liever een doffe koplamp waarbij het verschil veel beter zichtbaar is :)

thanks for reading!
 
Mooi geworden! Ik heb zelf ook ooit een poging gedaan, maar aan één kant is dat niet goed gelukt. Later ben ik gaan googlen en kwam ik deze link tegen, waar toch wel nuttige info in staat.

Binnenkort hebben we een koplamp poetsmeeting met de passat club. Eens kijken of dit het gewenste resultaat levert :)
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Krijg meteen jeuk om dit nou eindelijk zelf ook is te gaan proberen. Toevallig kreeg ik zojuist een berichtje van een bevriende garage met de vraag of ik 4 koplampen wilde hebben om polijsten op te oefenen. Ja, graag! :p


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Toen ik het voor de eerste keer ging doen, en zag de koplampen na het schuren had ik echt zoiets van........ Uhm dit kan toch nooit meer gaan opknappen :scream: maar eenmaal met polijsten zie daar een heldere koplamp. Gaat je zeker lukken :)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik heb ook die kleine backingplate, nu alleen gebruikt met de scholl pads maar wil daar ook de rupes schuurschijfjes mee gaan gebruiken. Binnenkort een voorraad bestellen :p