• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'Krakende' deurrubbers

kv1980

Detailing addict
7 feb 2014
74
60
Hallo,

Ik heb sinds september een BMW 1 reeks gekocht.Nu heb ik een vervelend probleem,als ik over oneffen wegdek rij hoor ik een vervelend geluid die je het best kan omschrijven als krakende deuren.Na wat onderzoek op het internet blijkt dit een gekend probleem te zijn en blijkt het geluid voort te komen uit de deurrubbers.Na behandeling van de rubbers met AF Dressle is het geluid sterk verminderd (bewijs dat het idd van de rubbers komt) maar na een paar dagen is het geluid terug slechter (opdroging van de Dressle???)
Iemand hetzelfde probleem en heeft er iemand voorstellen welk ander product ik hiervoor kan gebruiken?
Alle suggesties zijn welkom.

Tks
 
Nee op zullen ze ni zijn.Gaat over nieuwe wagen van sept.2013.Zou het probleem kunnen voorleggen bij dealer maar als ik zelf een oplossing vind hoef ik mijn wagen niet naar de garage te doen. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Je kan misschien eens PB trim restorer proberen. Ik gebruik dit ook al jaren voor de rubber. Ze drogen niet uit en in de winter vriezen ze niet vast.
 
Het materiaal waar de rubbers tegenaan afsluiten moet ook schoon zijn en niet teveel weerstand geven
Het gekraak en ander geluid komt van wrijving en torsie. Overigens wel raar bij een BMW die "stijf "zou moeten zijn.
Vaseline is mij te vettig, Poorboys Natural Look werkt net zo goed en trekt er dieper in
 
Maakt jouw 1-serie ook een rubbergeluid als je de achterklep opent, kan het moeilijk nadoen maar alsof het metaal langs het rubber schuurt? Ik heb namelijk het idee dat de rubbers te strak / dik zijn en dat je daardoor wellicht frictie krijgt. Stijf is een 1-serie wel. Zelf 5 jaar 1-serie gereden, de rubbers waren behoorlijk zwaar en ruw (in de zin van stroef) uitgevoerd, zelf overigens nooit gekraak gehad in de deuren.
 
Kan ook aan eventueel aanwezige siliconen liggen, herken het probleem van het 3 series forum. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Nee aan de koffer hoor ik niks abnormaals,enkel aan de deuren Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Ligt aan de detailer sprays die je gebruikt en of de wax. Tenminste dit was bij mij het geval. Oplossing goed schoonmaken en niets op doen is het beste. Wil je 100 procent van de kraak af koop dan nanolex washcoat. Fantastisch product gebruik het gewoon op je auto en spuit even langs de rubbers. Gewoon met de deuren dicht en weg is het gekraak. Vraag me niet hoe en wat maar ik heb een 3 serie en werd er helemaal gek van. Ik heb als geprobeerd... Toen ik nanolex ging gebruiken om andere redenen was de auto in 1x fluisterstil.. Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 6030D using Tapatalk
 
Gisteren bij de dealer langsgeweest.Meestergast van de garage heeft met mijn wagen gereden.Probleem zou komen omdat ik mijn wagen te goed soigneer!Volgens hem gebruik ik shampoo die silicone bevat en daardoor kraken de deurrubbers.Heeft de rubbers en deuropeningen behandeld met een BMW productje en met vodden papier!!!!!!!Ik stond aan de grond genageld!Ik probeer de lak zo swirlvrij mogelijk te houden en mijnheer de garagist gaat er wat met garagepapier liggen op wrijven.Krakend geluid was wel verdwenen...tot deze morgen toen ik terug de eerste kraakjes hoorde.Frustrerend probleempje!En wat garage betreft:een mens gaat er met schrik naar toe wetende hoe je wagen behandeld wordt! Ga zelf eens proberen de rubbers te reinigen met Gyeon Prep,misschien werkt dat.
 
Krakende deurrubbers had ik bij mij vorige auto veel last van. Wat ik verkeerd deed was elke keer alleen de buitenkant van het rubber in te smeren met silicone. Ergens op een engels forum had ik gelezen dat je siliconespray ook in de kleine gaatjes in het rubber moest spuiten. Hierna was het verholpen.
 
Als ik de dealer mag geloven is silicone in de rubber juist het probleem maw je moet vermijden dat er silicone in de rubbers terecht komt.
 
Maak je rubbers proper en probeer het eens met de goede oude poeder die ze op de baby-billetjes deden ............talkpoeder ! ( dun en uitwrijven natuurlijk , anders zien ze wit )
 
Ik rij met een Volvo v40 en had ook last van krakende rubbers dacht ik. Maar bij mij waren het de slotvangers die kraakten. Bij de dealer hebben Ze de slotvangers ingevet en sindsdien geen krakende deuren/ rubbers. Misschien het proberen waard. Gr.
 
Als het je slotvangers en deur ophanging zou zijn, dan eerst reinigen met een solvent, wd40 en een doek werken perfect daarvoor. Daarna met een degelijk vet insmeren (wd40 werkt maar tijdelijk). Je hebt speciaal vet hiervoor, kan even niet op de naam komen.
 
Ik weet ook niet juist welk vet ze bij mij gebruikt hebben, het was groen van kleur.
WD40 zal inderdaad niet lang helpen denk ik.

Hopelijk is het zo opgelost want ik werd er ook gek van, van dat gekraak.;)