• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op ruiten

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.464
170
Nu de zon weer lekker laag staan, vallen ze weer extra erg op, de krassen op de ruiten van de auto, van wissers en noem maar op. Is hier nu iets aan te doen, polijsten of iets dergelijks??

Kun je er bijvoorbeeld met een dap en mezzo overgeen of zeg ik nu hele rare dingen?
 
ja dat kan.
gewoon even meenemen met je dap.
hou er rekening mee dat glas keihard is :D en zich niet makkelijk laat corrigeren.
 
Met de Daimondite heb ik bij mijn vorige auto redelijke diepe putjes kunnen verminderen in de achterruit. Dus het werkt wel. Maar dit hebben we gedaan met een rotary en een speciaal schijfje van Diamondite.
 
Ik kan het altijd proberen met mij wol en forza, mocht het niks uithalen kan ik altijd die daimond eens proberen...
 
google eens op "ruit laten polijsten Glasgarage"

kost je €35,= doen ze je volledige ruit machinaal polijsten.

Groetjes!
 
Voor 35 euro per ruit probeer ik het liever zelf... Dan koop ik de daimonite wel, en kijk wel of ik daarmee progressie maak..
 
oke.

een nieuwe ruit(of eigen risico) is iig duurder! en veelal wordt het polijsten van de ruit ook nog vergoed door je ruitenverzekering!
 
Hoeft niet duurder te zijn, weet ik uit ervaring, 3 ruiten in 2 jaar :p Binnenkort gaat er weer een nieuwe in 8o
Hangt helemaal van je verzekeringsmaatschappij af, bij centraal beheer achmea heb je geen eigen risico, zij hanteren een 10% extra korting als je geen ruitschade claimt in een jaar, doe je dat wel, dan ben je het jaar er op die extra korting kwijt, verder geen gevolgen op je no-claim e.d. Perfect geregeld dus! :)^ In mijn geval hebben we het over 61,- euro wat ik "kwijt" ben.
 
Ik heb het nu niet specifiek over de voorruit, maar over de zij-achterruiten. Voorruit kan ik laten vervangen, werk zelf op een verzekeringskantoor, en ken wel garages die me het ER kwijtschelden. alleen als ik alle ruiten ga laten vervangen dan gaan ze natuurlijk wel vragen stellen....

Vandaar dat ik het zelf wil proberen, plus dat ik het gewoon leuk vind nieuwe dingen te proberen...

@ stimpy, bedankt voor het advies om een wolletje/forza te kopen op de dap clinic, die heef bij mijn a3 zijn geld al opgeleverd, zie show-off (ik was overigens de bijrijder van de A4 avant S-line)
 
Probeer het anders met cerium oxide, dit is een slijpmiddel wat men gebruikt voor glas. Recentelijk gebruikt voor krassen op de woonkamerruit welke wat krassen had opgelopen nadat de schilder was langsgeweest. Als je googled is er genoeg te vinden op het internet.
 
Naam van diegene even kwijt, hopelijk vult hij het aan of wellicht een ander forumlid:
iemand hier tijdje geleden aantal van die zakjes gekregen van sterrenwacht, wellicht dat hij er wat over kwijt
 
stimpy68 zei:
Met de Daimondite heb ik bij mijn vorige auto redelijke diepe putjes kunnen verminderen in de achterruit. Dus het werkt wel. Maar dit hebben we gedaan met een rotary en een speciaal schijfje van Diamondite.
Even vergeten dat je wel een "deuk" in je ruit zag. Nu was het je achterruit maar zou het bij mijn voorraam niet willen hebben.
 
Hé riep er iemand ? :D

Sorry jongens, ik heb teveel spullen om ze allemaal al gebruikt te hebben.
En ik had tot gisteren niets aan de auto waar ik het echt voor nodig had.

Nu zit er een kras in de ruit van de voordeur.
Maar dit weekend eerst een nieuwe Mercedes
En er wacht nog een forumlid met een Volvo ;)

Bedenk wel dat de cerium oxide een echt slijpmiddel is, dat je zelfs kunt hergebruiken.
Het is knoepertje hard, daarom heb ik ook de hele reeks met aflopende korrel.
Met de machine zal je vreselijk op moeten passen dat alles gelijkmatig gaat.

Het fijnste poeder is in ieder geval 100x beter dan wat dan ook om kalk van de douchewand weg te halen.

Hans
 
Dibbuz zei:
Even vergeten dat je wel een "deuk" in je ruit zag. Nu was het je achterruit maar zou het bij mijn voorraam niet willen hebben.

Klopt, maar wilde aangeven dat je krasjes er mee kunt verwijderen, mijn achterruit was extreem omdat er echt diepe putten in zaten.
 
Ik heb geen putjes erin, alleen krassen (lijken veel op swirls) dus zoveel hoef ik niet te polijsten... Maar ik heb weer een hoop info gekregen en ga ermee aan de slag...
 
RedCat zei:
En er wacht nog een forumlid met een Volvo ;)

Wie zou dat kunnen zijn? :D


Ik heb zelf eens de voorruit van een Volkswagen Passat gedaan met de Poorboys Serie. Het ging hier om hele lichte krasjes (waarschijnlijk van de ruitenwissers) Het was een hele opgave en met behoorlijk wat geduld waren ze toch voor 80-90 %verdwenen.

Ik ben overigens wel benieuwd naar dat spul van Redcat.
 
als je bij een autospeciaal zaak bent, moet je eens kijken naar system, dit is een goede glascleaner die ook de krasjes er een beetje uithaalt, maar verwacht geen wonderen!:weetniet