• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg mercedes niet Swirl en kras vrij

Mossel

Detailing rookie
21 aug 2009
23
2
Vorige week begon ik vol goede moed aan mijn nieuwe auto, een mercedes SL320.
Met mij vorige auto (renault megane coupé ) best goede resultaten behaald maar met de mercedes ben ik er nog lang niet.

Ik heb verschillende combo's geprobeerd, allen met de DAP500.
Zo begon ik 's morgens om 10uur.
2d7bj8n.jpg


(na foamen, wassen, en kleien heb ik geprobeerd: )
PB SSR-1 op wit: geen effect,
SSR-2 op wit: werd iets beter, maar lang niet wat ik wil.
SSR-2 op groen: Geen verbetering,
SSR-2 op oranje: iets beter, maar komt nog lang niet in de buurt bij het gewenste eindresultaat.

Heb uiteindelijk alleen de motorkap gedaan met SSR-2 op oranje, daarna SSR-1 op wit, en nabewerkt met Finale op zwart.
Hierna een laagje Black Hole (maar heb niet echt het idee dat het veel toevoegt op deze lak)
En hierna een laagje collinite 845 en M16.

Tegen de tijd dat ik hiermee klaar was nog even de bandjes zwart gemaakt en toen was het weer 16uur.

's avonds zag de motorkap er nogsteeds zo uit: :(
2kpvr9.jpg


mmpeh3.jpg


(sorry voor de slechte telefoon-kwaliteit, in het echt is het véél beter zichtbaar)

Wat denken jullie?
Inizio met wol???
 
Je wilt van SSR2 + Oranje ( SSR2 is vergelijkbaar met Mezzo ) naar Inizio + wol ?

Probeer eens SSR3 of Inizio met Oranje of wellicht de gele pad ( deze wordt nl ook nog wel eens overgeslagen ( hoewel men al snel de voorkeur geeft aan paarse wol boven de gele ))

Geen idee hoe ervaren je bent, heb hier ook voorbij zien komen dat men nog wel eens te snel stopt ( zelf ook last van ), afneemt en dan een lichtere variant pakt om af te bouwen.
Een extra keer SSR2 / Mezzo + Oranje en helemaal doorgaan tot ie glazig / olie wordt en dan pas stoppen en afnemen is wellicht ook een puntje

Edit: geloof dat ik op dezelfde lijn zit als Ivo zo te lezen
 
Heren bedankt voor de snelle antwoorden.
Ik heb zowel de Inizio en de wollen pad beide (nog) niet in huis.
Ik zal uiteraard eerst Inizio op oranje proberen alvorens over te stappen op wol.
Nog een keer extra en doorgaan tot het glazig wordt ga ik eerst proberen, denk alleen niet dat het nog veel uithaald.. :weetniet
Ben verder niet heel ervaren met het werken met de DAP, aantal keer mijn vorige auto behandeld maar dat ging stukken beter!
 
waar kom je ergens vandaan? Anders kan misschien een mede-detailer uitkomst/advies/hulp bieden..?
 
Ik kom uit Renesse,
Had graag volgende week naar de workshop van CC gegaan, maar moet helaas werken :(
 
Vrij nemen ;)
Gekkigheid, er is vast wel iemand in de nabijheid die je bij kan staan, anders CC een belletje geven en een losse afspraak maken.
Weet zeker dat Tim of Dennis in overleg wel een gaatje kunnen maken voor je om de merc weer strak te krijgen.
Voordeel: stel je hebt idd inizio of een andere pad nodig >>> kan je 'm meteen meenemen :)
 
Kom Ivo's plan een weekendje Zeeland, help die jongen uit de brand:grinning:

Gewoon langzaam de een stapje zwaarder gaan, de goede zit er vast wel bij.

Dat je trouwens met zo'n auto in de buurt van Renesse durft te komen. Mijn nicht haar Tigra Cabrio hebben ze een keer in Renesse terwijl ze stond te wachten op de bus, vol gegooid met bier en weet ik wat nog meer, nicht en haar vriend helemaal vol, maar nog erger heel het interieur van de Tigra naar de ]-0 ]-0 .

Zij aangifte gedaan, kreeg ze van die beste agent te horen: wie gaat er nou ook met zo'n auto door Renesse rijden, dan weet je dat dat kan gebeuren:s
 
Als ijzendijke niet te ver voor je is mag je best eens een zaterdag middag langs komen hoor.

Grtz Roy
 
Bedankt voor het aanbod,
Maar ik denk dat ik mk-us' advies maar op ga volgen en kijken of ik volgende week een losse afspraak kan maken bij CC.
Daar kunnen ze me vast vertellen wat ik nodig heb! En kan ik de spulletjes idd meteen meenemen :)