• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunstof kapje op het stuur, hoe pak ik dit aan?

TheDGM

Detailing addict
12 jul 2012
47
55
29
e0c296692f96e94f5aa926eaf7e587bc_zpsc5656d29.jpg


Vandaag een multifunctioneel stuur binnen gehad voor mij Golf 5 GTI. Alleen werd ik er niet echt vrolijk van toen ik het stuur zag. Het leder glimt en heb dus gelijk een melaminespons gehaald bij carclean. Maar wat te doen met de kunstof kapjes?
 
Volgens mij is het grote glanzende gedeelte onderin geen vetvlek oid maar spuitverf. Kan dat kloppen?
 
Die zwarte glanzende plek lijkt mij juist een plek te zijn waar de beschermlaag verdwenen is (bijvoorbeeld doordat daar heel vaak iemand met z'n vingers op gezeten heeft).
Vergelijkbare plekjes (in veel mindere mate) zijn te zien bij de volumeknopjes, en ook precies waar je ze zou verwachten (aan de binnenkant: iemand die geluid iets zachter en harder zet, totdat het gewenste niveau is bereikt).
 
Ja, die slijtageplekken rond de knoppen herken ik ook wel. Wat me doet denken aan spuitnevel is juist het patroon van de plaats. Met vingers of slijtage krijg je zo'n patroon normaal niet. Ook omdat het de plek aan de binnenkant betreft ( dus rond de airbag).

Als je ziet hoe de airbag uitsteekt lijkt een slijtageplek me uitgesloten:

bild-2-54846.jpg
 
McShine zat inderdaad in de goede richting. Er zit een laagje op welke ik met mijn nagels eraf kan krabben. Moet ik hiermee doorgaan of moet ik op een andere manier te werk gaan? Tussen de knopjes kom ik bijvoorbeeld niet met me nagels. En hiertussen glimt het ook behoorlijk.

11039e2b6ad64b4247aa3723e7dea45a_zps390a30e0.jpg
 
Kan denk ik geen kwaad. Zou alleen niet met met sponsje over de knopjes gaan. Het melamine sponje heeft een (licht) schurende werking. De witte symbooltjes op de knopjes kunnen hier misschien niet tegen.

edit: Is het kapje niet te demonteren?
 
Als het met je nagel al lukt zou ik geen troep als dasty gaan gebruiken (vooral niet op interieur delen)

Ik zou heel zachtjes gaan proberen met de achterkant (niet scherpe kant) van een aardappelmesje (loopt meestal ook in een punt toe dus kan je heel precies en in kleine hoekjes mee werken)
Alleen effe oppassen voor de bovenkant van de knopjes zodat je de "markeringen" er niet afhaalt
 
Ik zou een tandenborstel pakken en een beetje apc, melamine spons kan geen kwaad over de knopjes, heb zelf ook dat stuur met die knopjes al een paar keer met de melamine spons overheen geweest geen probleem alleen niet te hard drukken in de buurt van de knopjes;)