Kunststof gespoten onderdelen...

Discussie in 'Glas, rubber en kunststof' gestart door dovdmeer, 23 mei 2008.

1. dovdmeer

dovdmeer Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Mijn vader rijdt in een audi 80 met een heel klein spoilertje op de kofferbak meegespoten in de kleur van de auto. Ook de bumper en sideskirts(?) zijn meegespoten in de kleur van de auto.

Al dit is dus kunststof volgens mij, dus ik vroeg em af waarmee je dit nou het beste kan bewerken / poetsen. Misschien wel een domme vraag hoor...:D..maar kan je dit bv ook met ScratchX behandelen ?

2. PT Cruiser

PT Cruiser Detailing addict

Leuk bevonden:
    1
    Als het gelakt is, dan kan je het met dezelfde spullen van je koetswerk aanpakken. Let wel op warmte-ontwikkeling indien je gaat polijsten.

3. Tjibbe

Tjibbe Detailing rookie

Leuk bevonden:
    1
    Yup, kun je gewoon meenemen!

Gr. Rudi

4. dovdmeer

dovdmeer Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    met kunststof heb ik altijd het idee dat je dan de verf eraf kan poetsen...:D...zeker als je zo staat te knallen met scratchX ofzo.....maar dat is dus onzin...:)

5. Tjibbe

Tjibbe Detailing rookie

Leuk bevonden:
    1
    Yup, zelfs met de rotary blijft de lak erop zitten:)^

Gr. Rudi

6. Tim

Tim Master of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    707
    Blijft gewoon lekker op zijn plaats! :ja

Wat wel kan zijn is dat de lak op kunststof zachter is dan op metalen oppervlakken. Dat is het enige waar je rekening mee moet houden.

7. Sven S8

Sven S8 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Vergelijk het maar met je bumpers en stootstrips... ;)

En mbt later gespoten onderdelen hoef je ook niet al te bang te zijn. (Mits het goed gedaan is uiteraard). Heb zelf de kunststof delen onder de bumpers ook in kleur laten spuiten, die gaan gewoon mee met de rest bij het poetsen. ;)

8. ladybug

ladybug Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Voor mij ook weer een vraagstukje opgelost! Het viel me op dat de lak als je flink poetst op een kras op de bumper bijvoorbeeld beter meewerkt. Zeg maar... Moet je trouwens voor het waxen krassen wegwerken of erna?

9. Tjibbe

Tjibbe Detailing rookie

Leuk bevonden:
    1
    Krassen wegwerken moet vóór het waxen. Doordat je een Paint Cleaner gebruikt zul je de beschermlaag van de auto aantasten/verwijderen. Daarom altijd na het polijsten een nieuwe waxlaag aanbrengen.
    EDIT: Je kunt ze eventueel wel na het waxen wegwerken, maar dan moet je de auto wel weer van een nieuwe waxlaag voorzien:idee

Gr. Rudi

10. ladybug

ladybug Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Thnx Tjibbe. Dan gaan we die volgorde aanhouden!

11. Dibbuz

Dibbuz Bastard of Bling
    Medewerker

Leuk bevonden:
    251
    Ik ben zelf heel voorzichtig met rotary op kunstof, als het even kan blijf ik er lekker vanaf.
    Kunstof geleid warmte minder snel dan metaal en kan heel snel opwarmen met alle gevolgen van dien ]-0

12. Tjibbe

Tjibbe Detailing rookie

Leuk bevonden:
    1
    Ja, licht wellicht ook aan de hardheid van de lak. Die van mij is zo retehard dat ik 'm goed kan gebruiken. Misschien dat auto's met een hele zachte blanke lak een ander verhaal zijn...

Gr. Rudi