• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak oxidatie 2 weken na coating

Pk275

Detailing addict
5 apr 2022
56
65
Wie helpt me dit verklaren.
Probleem doet zich enkel voor op de horizontale delen van de auto.

Video 1 is een soort van oxidatie zichtbaar op de spoiler.

Video 2 op het deurpaneel niets aan de hand.

Wagen is maar 1 keer buiten geweest sinds aflevering 2 weken geleden.

Staat gestald in een garage onder de woning samen met een wasmachine en droogkast koelkast.

De lak vertoonde gelijkaardige oxidatie voor het polijsten. Na correctie en polijsten was ie 99% strak.

Wagen is afgeleverd op een. Namiddag in de volle zon en was echt bijna perfect. (Video 3)



 
Ik wist niet wat ik zou moeten zien op de filmpjes. Maar bij de 50/50 is duidelijk een 'waas' o.i.d. te zien.

- Je geeft aan dat deze 'waas' er al was voordat je ging polijsten,
- Na het polijsten was deze weg,
- Je hebt toen de auto in een coating gezet en nu heb je weer dezelfde waas,

* De 50/50 kan twee dingen laten zien; De waas ligt op de coating en deze heb je nu verwijderd óf je hebt de coating verwijderd tezamen met de waas op de lak. (Het tweede lijkt mij aannemelijker)
* De coating hecht niet voldoende.
* De waas heb je al eerder gehad. Is de auto recentelijk gespoten o.i.d?

* Misschien even terugkoppelen naar degene die de auto heeft behandeld.
 
Ik ben zelf de detailer van dienst. Wagen kwam vandaag terug voor zijn eerste wasbeurt na de behandeling.

Ik loop al wat jaren mee maar dit heb ik nog niet eerder gezien.

Het lijkt wel of de coating geoxideerd is op 1 of andere manier. En dan enkel op de horizontale delen.

Ik heb naast de 50/50 met prof polish ook nog eens gecut en gefinished. Dan pas is het volledig strak.

Lijkt wel een slechte batch coating (voor het eerst een coating die niet van Carclean kwam trouwens)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het een slechte batch was, dan zou het op alle panelen zijn. Dus dan zou het toch een factor kunnen zijn die aan jouw kant ligt.

Als de coating zo'n waas creëert, dan zou ik zelf denken aan een slechte hechting. Maar dan zou je op specifiek de horizontale delen niet goed ontvet moeten hebben o.i.d.

Lastig man. En gewoon vervelend als een detail zo verloopt. Ik hoop dat iemand anders nog met je mee kan denken. ;)
 
Elke detail verloopt jammer genoeg niet altijd zoals gepland.

De klant was nog steeds super tevreden. Het was op mijn aangeven dat ik het opnieuw doe. Hij zag een super strakke auto .

Ik lig er nu eenmaal wakker van als ik weet dat een wagen van bij mij er zo bij staat.

Bestelling bij Carclean is intussen geplaatst. Mhos evo gaat het worden. Morgen volle dag polijsten en dubbel checken. Zondag opnieuw coaten. Dan zondag nacht hopelijk terug goede nachtrust.

Ik heb trouwens een coating gebruikt op vraag van de klant. De coating die door the rag company zo gepromoot word. Ik typ bewust de naam hier niet omdat het mogelijk user error is en ik niet wil dat iemand daardoor op een mindere ervaringen terecht komt.
 
De auto heeft niet in de zon gestaan vóór het aanbrengen van de coating? (In de zon worden meestal vooral de liggende delen erg warm) Dat zou iets kunnen verklaren (te warme lak, waardoor de coating niet op de juiste manier is uitgehard).
 
Neenee, de auto is pas buiten gekomen 24 uur na het coaten.

Enige wat ik nog kan bedenken is dat deze coating reageert met gyeon primer. Maar dan zouden ook alle panelen dezelfde problemen moeten vertonen.

Ach, het zal waarschijnlijk een raadsel blijven.
Binnen een paar dagen is het hopelijk opgelost.
 
2 dagen later is dit (opnieuw) het resultaat.

Met dank aan Carclean voor de snelle levering van mijn bestelling.

Morgen opruimen en alle hoekjes en kiertjes nog eens nalopen op eventueel overgebleven stof.

Vandaag toch nog wat genieten van het weekend

IMG_0658.jpg