• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(lak)schade aan portierhendel

Milan123

Detailing rookie
16 sep 2023
3
15
Hallo,

Nieuw op het forum. Hopelijk kan ik hier wat adviezen krijgen.

Met de auto langs een paal gereden in parkeergarage. De hendel van de portier is hiermee beschadigd, evenals klein stukje van de spiegel.

Ik heb 't al schoongemaakt en ziet er nu zo uit. Is dit nog te repareren, hoe en wat zou dat ongeveer moeten kosten?

IMG20230916140135.jpg


IMG_20230916_141619.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20230916_141619.jpg
    IMG_20230916_141619.jpg
    125,4 KB · Weergaven: 97
Ouch, als je met je nagel de krassen voelt wanneer je erover gaat vrees ik dat herspuiten de beste oplossing zal zijn.
 
Ik vrees dat je zowel de deurhendel als het spiegelkapje zal moeten laten lakken, mocht je het volledig weg willen hebben.
Afhankelijk van welk merk/model auto je hebt, is de spiegelkap apart los te maken van de spiegel, wat ook in de kosten zal schelen.

De rand van de spiegel met plastic structuur gaan ze niet herstellen, dit kan best vervangen worden.
Er bestaat speciale structuurlak voor bv. bumper spoilers die vaak ook structuur hebben maar dit krijg je zelden onzichtbaar en als origineel hersteld.

voor beide onderdelen te laten demonteren, herstellen, lakken en terug monteren, zal je op een 150-200 euro mogen rekenen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@AndyVR Ik weet niet of dit geschikt is voor spot repair? Als je een automodel in een gangbare kleur hebt, kun je mogelijk ook een andere deurhendel in de juiste kleur vinden bij een autodemontage bedrijf, de kans op een goedkope spiegel (of spiegelkap) op een sloop schat ik vrij laag in: koplampen en spiegels zijn vaak de eerste zaken die sneuvelen bij een aanrijding.
 
  • Leuk
Reactions: Rob87
De spiegelkap zou je misschien kunnen laten zitten en op de wagen herstellen+lakken, stel dat het spiegelkapje zelf niet te demonteren valt zonder de gehele portierbekleding te hoeven demonteren.
De deurklink zou ik echt demonteren, dat is een hoop gesmodder om op de wagen te doen (is ook een onderdeel dat je vaak aanraakt en veel beweegt).
 
  • Leuk
Reactions: Milan123
@AndyVR dank voor je hulp!

Ik ga het sowieso laten doen ipv zelf aan de slag.

Ik zal eens zoeken naar een bedrijfje wat hierin kan voorzien en dan maar eens een afspraak maken.

Groet
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Spiegelkap kun je vaak makkelijk demonteren. Zelf spuiten met een spuitbus is dan een optie als je dat aandurft. De deurklink demonteren is vaak een trucje voor die je via Google of een merkforum vaak wel kunt vinden. Als je pech hebt ben je een speciale sleutel/bitje nodig
 
Ik gok erop dat het spuiten wordt al zou ikzelf altijd eerst een keer polijsten op de plekken echt schoon te krijgen en dan te zien hoeveel schade er daadwerkelijk overblijft. Soms is het zo dat de lak van het paaltje op jouw lak zit en is de overgebleven schade dusdanig klein dat “ermee leven” ook een optie is.
@Milan123 mocht je in de buurt van Vlaardingen zitten wil ik best een keer die deeltjes polijsten. No guts no glorie
 
Laatst bewerkt:
Spiegelkap kun je vaak makkelijk demonteren. Zelf spuiten met een spuitbus is dan een optie als je dat aandurft. De deurklink demonteren is vaak een trucje voor die je via Google of een merkforum vaak wel kunt vinden. Als je pech hebt ben je een speciale sleutel/bitje nodig
Zelf demonteren zou ik zeker niet adviseren, heb al genoeg professionals (waaronder ook ik wel eens) gezien die een spiegelglas kapot trokken ondanks ervaring en geschikt materiaal of de clipsen van de spiegelkap kapot trokken door net iets teveel kracht of onvoorzichtigheid.
 
Daar zeg je zoiets .. meestal is zo'n glas niet duur, tot je voor bepaalde merken/modellen enkele honderdjes moet neerleggen.
 
Let wel goed op welk glas je koopt. Automatisch dimmend of niet. En dan zit in het dimmende nogal verschil in. Ooit eens een imitatie glas gekocht voor een 1serie die ook automatisch dimmend was. Je kon er niks mee, dimde heel raar en blauw. Snel vervangen voor OEM. Imitatie 12eu, OEM 56eu :poop: