Beste detailers, het is bijna zover dat ook ik ga beginnen met polijsten. Het heeft even geduurd maar de DAP Evo is door de kerk !! Maar ..... polijsten lijkt simpel maar vereist
toch kennis en vakmanschap. Kennis doe ik op op het forum, probeer veel in te lezen, vakmanschap ga je krijgen door het te doen. Ik heb een oude Volvo motorkap gekocht
om daarop mijn eerste polijst pogingen bot te vieren.
Ik heb gelezen dat het belangrijk is om je lakdikte te weten bij het polijsten en daarom ook maar een lakdiktemeter gekocht bij CC.Hier heb ik natuurlijk nooit mee gewerkt
dus vandaag uitgeprobeerd op mijn Volvo motorkap. Ik heb foto's gemaakt van de plaatsen waar ik de lakdikte heb gemeten. Wat mij wel opvalt is dat de lakdikte zo divers is.
Ik had verwacht dat deze over het geheel hetzelfde zou zijn. Hoe kan ik nu zien hoeveel ik eraf heb gepolijst als bijna elk plekje anders is ? Vinden jullie het geen nadeel dat je
elke keer met dat stalen puntje van de meter op de lak komt ?. Ik heb foto's gemaakt om de lakdikte te laten zien die ik gemeten heb, Is het normaal dat deze dikte zo
onregelmatig is ? Mijn verdere plan is :
wassen BTBM
kleien
polijsten. Begin met oranje Mezzo, , 2 hits op stand 6 en een hit op stand 4 om korrel door te werken
maar ik denk wel dat ik het niet haal met deze kombinatie, vervolg wordt dan geel met Veloce en als dit niet toereikend is dan naar blauw ( wol) ?
Afschalen : Oranje Veloce met groen Mezzo en wit Finale
Paars Veloce met oranje Mezzo en wit Finale
afnemen met Prep
Dan PB Prof Polish om de lak nog meer te reinigen en nog gladder te maken, Moet dit ook op stand 6 en 2 hits ?
Daarna ga ik waxen met Collinite 915. Als ik dit machinaal doe met zwarte pad welke stand wordt dan gebruikt ?
Bedankt voor een eventueel bericht en advies en als ik dat dan kan omzetten in een gedachtengang ben ik alweer een betere detailer !!
toch kennis en vakmanschap. Kennis doe ik op op het forum, probeer veel in te lezen, vakmanschap ga je krijgen door het te doen. Ik heb een oude Volvo motorkap gekocht
om daarop mijn eerste polijst pogingen bot te vieren.
Ik heb gelezen dat het belangrijk is om je lakdikte te weten bij het polijsten en daarom ook maar een lakdiktemeter gekocht bij CC.Hier heb ik natuurlijk nooit mee gewerkt
dus vandaag uitgeprobeerd op mijn Volvo motorkap. Ik heb foto's gemaakt van de plaatsen waar ik de lakdikte heb gemeten. Wat mij wel opvalt is dat de lakdikte zo divers is.
Ik had verwacht dat deze over het geheel hetzelfde zou zijn. Hoe kan ik nu zien hoeveel ik eraf heb gepolijst als bijna elk plekje anders is ? Vinden jullie het geen nadeel dat je
elke keer met dat stalen puntje van de meter op de lak komt ?. Ik heb foto's gemaakt om de lakdikte te laten zien die ik gemeten heb, Is het normaal dat deze dikte zo
onregelmatig is ? Mijn verdere plan is :
wassen BTBM
kleien
polijsten. Begin met oranje Mezzo, , 2 hits op stand 6 en een hit op stand 4 om korrel door te werken
maar ik denk wel dat ik het niet haal met deze kombinatie, vervolg wordt dan geel met Veloce en als dit niet toereikend is dan naar blauw ( wol) ?
Afschalen : Oranje Veloce met groen Mezzo en wit Finale
Paars Veloce met oranje Mezzo en wit Finale
afnemen met Prep
Dan PB Prof Polish om de lak nog meer te reinigen en nog gladder te maken, Moet dit ook op stand 6 en 2 hits ?
Daarna ga ik waxen met Collinite 915. Als ik dit machinaal doe met zwarte pad welke stand wordt dan gebruikt ?
Bedankt voor een eventueel bericht en advies en als ik dat dan kan omzetten in een gedachtengang ben ik alweer een betere detailer !!