• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdiktemeter

omer

Detailing rookie
30 mrt 2009
57
0
beste auto detail vrienden,
ik wil graag in de toekomst een lakdikte meter aanschaffen.
wat kunnen jullie me advieseren?
ik wil liefst dat alle lak lagen gemeten worden, natuurlijk het moet ook wel betaalbaar zijn.
de groeten en ik hoor het van jullie
omer
 
Beetje lagenmeter gaat richting de €2000,- meende ik.

Dat vind IK niet betaalbaar.:-b

Ik heb nu zelf eentje bij Conrad besteld, deze meet op metaal en non-ferro metaal (alu), en voldoet prima.

Het blijft een indicatie, maar een indicatie is beter dan helemaal niets weten.
 
hi eelco,
2000 euro vind ik ook een beeeeeeetje veel.
ik zal ook een keer bij conrad kijken.
de groeten
omer
 
@ Eelco,

Is dat niet een meter die gewoon kijkt hoeveel verf er in totaal op het plaatwerk zit?
Dus die meet primer+lak+eventuele blankelak?
Mij lijkt dat je daar eigenlijk niets aan hebt, je brengt tenslotte correcties aan in je blanke laklaag.
Dus vooral belangrijk om juist daarvan de dikte te meten. Of doet het apparaatje dat ook? Dan is het
in ieder geval wel mooi spul voor die prijs!
 
nee, dat doet die van de conrad niet....!
totale dikte metingen geven een INDICATIE, je hebt er in die zin wat aan, dat je weet hoeveel je weggehaald hebt.
 
Als het totaalplaatje al bv op 50micron staat, dan heb je toch snel een 'probleem', staat ie op 150 of meer dan kan je met gerust hart gaan werken.
Uiteraard zegt het niks over de dikte van de blanke lak zelf, maar wel over de staat van het geheel.
Sowieso meerdere metingen doen, ook per paneel ( kan verschil in zitten )
 
Hij meet de totale dikte, iets voor dat geld wat iedere laag apart meet is te mooi om waar te zijn.

Dat je er niets aan hebt is niet helemaal waar, je hebt een indicatie als je echt overdreven hoge of lage waardes meet, weet je dat er iets aan de hand is, en voorzichtigheid geboden is.
Dibbuz had laatst ook een detail gedaan waarbij sprake was van hier en daar een lage dikte, ik zal zo de link even opzoeken.

Als je denkt dat je er niets aan hebt, mij om het even, maar ik wil niet meer zonder.

Check dit linkje maar even: https://forum.Carclean.com/cc_postst7653/Seat-Leon-Topsport-Zwart.aspx
 
Is er overgespoten,of is er juist al een keer zwaar op gepolijst?
Dit is een heel breed gebied waar je met een meting snel achter zult komen.
Meerdere metingen op het plaatwerk en een paar punten in de deursponningen zullen je een royale indicatie geven van de lakdikte op je auto.
Apparaten die de lagen seperaat meten gaan zoals Eelco al zegt vanaf 2000 euro.
Als je wilt mag je bij mij wel eens binnen springen om je lakdikte te meten(de mijne meet alles tussen plaatwerk en de meter,dus niet seperaat)
Jij was toch ook op de Budel meeting of niet? dan heb ik je nog geholpen met polijsten onder je deurgrepen.

Bart
 
Even je link bekeken, en de meningen van hier.
Tja in dat opzicht kan ik je geen ongelijk geven!
Je hebt in ieder geval een indicatie
thx
 
Hallo Bart,
dat klopt ,dat was ik in budel meeting en je had me geholpen met polijsten onder de deurgrepen.
ik wil je een keer bellen voor een afspraak maken om met je lakdiekte meter te spelen(als je dat goed vindt)
kan je me je mobiel nummer geven aub.
bedankt allemaal
de groeten
omer
 
Daarbij is zoon dure lakmeter ook niet altijd alles.

Is wel van horen zeggen maar zover ik begreep had Steve van het Ad forum er ook eentje gekocht voor 1500,- (2dehands) en hij kon er niet veel mee.
Dat ding was meer nauwkeurig op hout werk dan op plaatwerk 8d
 
hi thabird,
ik heb een gevoel gekregen dat ik beter zonder lakdiktemeter kan werken.het zijn blijkbaar duure apparaten die je niets aan heb.
de groeten
omer
 
Het is puur een indicatie.

Dennis en ik hebben een tijd geleden een Mazda 6 gewetsand en toen gepolijst.

Wat we weg hebben geschuurd :! en gepolijst, was "slechts" 6 tot 8 micron.

1000 micron = 1mm ;)
 
Omer,

Die dure Ja is het niet waard.

Die goedkope van 100 euro is het zeker en vast waard.
Denk dat in dit draadje al voldoende is aangegeven wat de toe gevoegde waarde is.

Uiteraard als je alleen je eigen auto's doet dan zou ik het ook niet aanschaffen.


@ Patrick.

Heb je dit gedaan met laserspot?
 
hallo ,
thabird ik doe niet alleen mijn auto maar ook van anderen.
ik heb laatst een auto gehad die bijna door zijn lak heen geopoets door een andere prutser.dat kon ik zien aan de hoeken.
Als je op zo n stiuatie meteen lakdikte meet en doorgeeft aan de eigenaar is prettig.Loop je geen risico.
de groeten
omer
ps: waar ligt t plaats Kartonen Doos Onder De Brug
 
@ Patrick,

Indrukwekkend dat er maar zo weinig van af gegaan is. :party:

@ Omer,

Koop dan lekker die van conrad of zoon paint detective.
Als je op andere hun auto's gaat raggen wil je niet voor verrassingen komen te staan toch ;)
 
Is het misschien mogelijk dat 1 van jullie een link geeft naar die lakdiktemeter van Conrad??Want ik kon hem niet vinden.Zit misschien in de verkeerde rubriek te kijken??