• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdiktemeter

Is wel een stukske duurder dan die van conrad. Is ebay(.co.uk) dan niet interessanter, zie veel verschillende modellen voor (minder dan) de helft van dat bedrag.
 
Reny zei:
Onder gereedschap en dan testapparatuur ;)

Ik geloof dat ik die van 1415 € ga bestellen............Als ik een keer de lotto win of zo.........Pfoe!8-())

Maar is die goedkoopste wat of is dat speelgoed??:klap
 
Of ie goed of beter is weet ik niet maar ik kwam deze op het net tegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt alleen op ferro-ondergronden.

Sommige hebben deze: werkt op alle (ferro en non-ferro) ondergronden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er mensen die inmiddels als een paint detective of zo'n lakdiktemeter in gebruik hebben ?

Zelf ben ik sinds de rotary cursus ook overtuigd van het nut en wil er dus ook 1 hebben.
Inmiddels ben ik al wat aan het zoeken en orienteren. Volgens mij moet je er een hebben die zowel ferro als non-ferro kan meten omdat je anders bij auto's met een alu body niks kan meten ? (correct me if i'am wrong)

Als ik kijk zie ik grofweg 2 versie's : die van de conrad en de paint detective.
Die laatste oogt het meest degelijkst dus denk dat die het gaat worden, tenzij jullie nog andere goede alternatieven hebben ?
 
Inmiddels ook nog 1 op Ebay.co.uk gevonden die erg veel op de paint detective lijkt qua specs en uiterlijk.
Prijs ligt alleen een kleine 50 euro lager (incl. verzenden).

Zit nu alleen te twijvellen of ik voor de paint detective ga of voor die amerikaanse uitvoering.
 
Als er ijkingsplaatjes bijzitten, zou ik niet weten waarom je niet die goedkopere zou pakken tegenover de Paint Detective... :weetniet
 
Ik heb ook de paint Detective PD8, leuk speelgoed. ,^^
Als het enige verschil met die van Ebay de prijs is....dan bespaar je mooi 50 euro, daar kan je al wat spullen voor kopen...:ja
 
Die van ebay heeft de volgende specs / omschrijving :
This coating thickness meter has 2 built-in probes (NF and F types). It can automatically switch between NF and F mode. You can measure ultra wide range of coating from 0 - 1250 µm (0 - 50 mil).
Range : 0 - 1250 µm (0 - 50 mil)
Resolution : 0.1 µm (0 - 99.9 µm) , 1 µm ( >100 µm)
Accuracy : ± 1 - 3%n or 2.5 µm or 0.1 mil (wherever is greater)

Als ik dan naar de paint detective kijk (die overigens ook bij/via chemical guys UK is te krijgen) dan staat er :
Measuring Range 0-1250µm (0-1.25mm) or 0-50mil
Resolution 0.1µm (0-99.9 µm) and 1µm (over 100 µm)
Accuracy ±1-3% (±2.5µm or 0.1mil - whichever the greater)

Zo te zien qua specs exact hetzelfde of zijn er nog meer dingen waar we op moeten letten ?
Biede meters hebben 2 jaar garantie en plaatjes voor calibratie