• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leer reinigen/behandelen vragen

danox23

Detailing rookie
4 jun 2015
2
0
Hallo Allemaal,

Ik wilde binnenkort eens de bekleding van mijn auto onderhanden nemen. Ik ben alleen een behoorlijke leek op dit gebied dus weet niet zo goed welke producten ik wil gaan gebruiken. Ik heb intussen al aardig wat gelezen op het forum maar ik heb toch nog wat vragen.

Ik ben iemand die van een nette auto houd, een stuk netter als de gemiddelde autorijder, maar ik ben waarschijnlijk niet zo fanatiek als velen van jullie hier op het forum. Daarom vroeg ik mij af of het wel de moeite is om van die dure producten aan te schaffen of dat ik het best gewoon een alles in een product kan nemen. Ik zag bijvoorbeeld een fles van Sonax xtreme lederonderhoud schuim wat zowel reinigt als behandeld. Er waren echter geen beoordelingen van dit product dus ik weet niet of het goed werkt. Is er iemand die ervaring heeft met dit product of een ander alles in een product? Wellicht kan iemand mij ook vertellen wat de verschillen zijn tussen de wat duurdere losse producten en de goedkopere alles in een producten. Ik vind het lastig om een keus te maken aangezien ik er erg weinig van weet (eerste keer dat ik leer onderhanden ga nemen).

Daarnaast ben ik benieuwd welke accessoires jullie mij aanraden zoals een borstel, pads, doeken en wat ik allemaal al wel niet heb zien langs komen.

Ik weet niet of het nog uitmaakt maar het gaat om zwarte leren bekleding van een BMW E91. De bekleding is niet extreem vies (alleen de bijrijders stoel is is iets minder netjes, daar zit ook wat groffer vuil op) al zul je een hoop niet zien op zwart, het is meer de conditie.

Alvast bedankt voor de adviezen!
 
Het beste kun je een los product nemen om schoon te maken en een ander product om te voeden, want die werken vaak veel beter.
Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor deze set https://www.Carclean.com/product/Mothe...are_Kit_102507 ,hierin zit alles wat je nodig het leder goed schoon te maken.
 
Ik sluit me helemaal aan bij Dennis. Als je bekleding niet heel vies is dan heb je genoeg reiniger om je bekleding twee keer te doen en zeker genoeg spul om de bekleding drie keer te voeden.

Ik heb nog geen andere producten gebruikt dan deze, maar ik ben er zeer tevreden over. Het werkt goed en het ruikt lekker. Het heeft geen leergeur. Als je daar van houdt dan kan je beter voor Gliptone gaan heb ik begrepen.
 
Oh, en zorg voor genoeg doeken. Met die uit het pakket ga je het niet redden. Ik heb oude handdoeken gebruikt die onderin de kast lagen.
 
Ben voor een cleaner van autoglym gegaan en een conditoner van griptone, vind een leer geur wel wat hebben ;). Heb voor de conditioner een pad aangeschaft, weet niet of ik er aan 1 voldoende heb. Gebruiken jullie ook altijd een borstel voor de cleaner of alleen bij hardnekkig vuil? Bij verschillende instructies op youtube en verpakking zie ik het niet terugkomen namelijk, maar hier op het kom ik het wel tegen. Betreft de doeken schaf ik gewoon een zwik van die microvezel aan bij de action, zijn zowat gratis daar. Verder nog tips?
 
1 pad lijkt me voldoende voor de conditioner. Een borstel vind ik fijn werken en je komt dan ook makkelijker in de de moeilijke plekken, maar het is niet noodzakelijk bij lichte vervuiling.
 
Ik sluit mij bij dit topic aan. Heb een zwart lederen interieur in de Peugeot 307. Het interieur is zo'n 12 jaar oud, en niet onderhouden door de vorige eigenaar.
Direct na de koop heb ik Mequiars Gold class Rich leather cleaner & conditioner gekocht, op aanraden van de lokale poetsboer.
Simpelweg de aanwijzingen gevolgd zoals ze zijn beschreven. Hoewel het een stuk opgeknapt is, vraag ik me af of dit ook het juiste product is.

Vind het steeds leuker worden, dus wil je automatisch ook steeds een mooier resultaat.
Hebben jullie tips hoe ik het eens goed aan kan pakken, en met welke producten?

alvast bedankt mannen.

Hans
 
rikus;n432800 zei:
Mequiars Gold class Rich leather cleaner & conditioner
ik heb deze ook in mijn bakje zitten, vind deze wel ok.
Conditioneert goed, maar is vrij glad.

Momenteel gebruik ik die van Auto Finesse
als cleaner: https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Hide_Leather_Cleaner_500ml_HLC500_102205
als conditioner deze: https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Hide_Leather_Conditioner_250ml_HCOD250_102206
de borstel is deze: https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Interieur_borstel_Paardenhaar_85_590_101232

Sterk vervuilde lederen zetels maak ik (voorzichtig) proper met APC en een wondersponsken.
Hiermee moet je wel opletten, want die zitten snel door de kleur wanneer je als een gek gaat 'schrobben'

conv_2795.jpg
 
Oke. Een borstel gebruiken had ik nog niet gedaan.
Gebruik je die ook met de Mequairs? En hoelang laat je die intrekken voordat je het afneemt met een doek? Super mooi resultaat op de foto. Zal jou spulletjes onthouden, kan dat bij m'n bestelling.

Hans
 
Sandra Veldt Heb je HG leerreiniger gebruikt? Ik denk niet dat dat het juiste product is voor kunstleer.