• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leerreiniger

Dear-Fail

Detailing trainee
21 jan 2024
77
30
Hi allemaal,

Vandaag het lederen stuurwiel met Gliptone Liquid Intensive Leather Cleaner aangepakt. Dit beviel mij prima maar ik zie nu op de site van CC ook milde reinigers. Heeft het nog nut om zoiets te halen als ik de Gliptone al heb?

 
Ik kan me voorstellen dat je niet elke keer een intensive cleaner nodig hebt ,ik denk trouwens dat je sowieso genoeg had gehad aan de milde uitvoering maar goed.
Zou je die intensive cleaner niet licht kunnen verdunnen met bv demi water?
Uiteindelijk zal de cleaner een soort van APC achtige variant zijn gok ik.
 
Ik gebruik ook vaak de milde versies, in sommige gevallen moet je het een 2e keer doen. Maar beter mild dan iets te strong
 
@GeBas en @Ric325i dank voor de tips.

Ik zou de Gliptone inderdaad kunnen verdunnen. Staat ook op de fles dat het mogelijk is.

Daarnaast zal ik t.z.t. een milde reiniger aanschaffen :)
 
@Dear-Fail ,maak gewoon lekker eerst deze fles op anders eindig je net als ik met kasten vol producten in allerhande variaties wat feitelijk niet nodig is.
Bedenk je ook hoe vaak maak je je lederen interieur schoon?
Paar soorten shampoo is niet erg dat jakker je er wel doorheen maar spul om leer te reinigen/voeden doe je veel minder dus houhet lekker beperkt zou mijn advies zijn.
 
@Ric325i je hebt helemaal gelijk. Ik werd weer iets te hebberig. Heb zojuist de onderstaande beschrijving van de Gliptone Intensive op de CC site gelezen en dat stelt mij wel gerust (voorheen was het dus de gentle cleaner. En ik zal hem eens gaan verdunnen.

“De Intensive Cleaner is een uitstekende leerreiniger. Haalt gemakkelijk vervuiling weg en is in te borstelen met een zachte borstel (paardenhaar). Is veilig in gebruik en niet agressief. Gliptone wordt gebruikt bij o.a. de volgende merken: Rolls-Royce, Jaguar, Ferrari, Aston Martin, TVR, Bristol Cars en Saab GB. De producten van Gliptone worden aanbevolen door o.a. de Rolls Royce Enthusiasts Club Interior Care and Renovation Seminars. Aanbevolen door Classic Monthly en als "best buy" uitgeroepen door "Classic & Sports car".

Dit product is ook bekend als de "Gentle Cleaner" (oude verpakking).“