• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lexus IS250

Lexusfreak

Detailing rookie
9 nov 2008
850
0
Afgelopen week eindelijk de auto onderhanden genomen.
Daar ik hem niet nodig heb kan ik hem gewoon verwarmd binnen laten staan en het dus in meerdere avonden doen.
Interieur was nog niet nodig (is 2 weken terug nog gedaan, de buitenzijde was wel nodig, helaas geen voor foto’s genomen.

Auto gewassen met twee emmer system met Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash en meguairs washmit

Velgen banden en wielkasten + onderzijde auto Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:5 diverse oude washmits – EZ brush – diverse borstels tbv onderzijde
Drogen met Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel
Hierna gekleid met meguairs klei
Polish met Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
Hierna Poorboys World - Professional Polish
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
Gevoed met Poorboys World - Black Hole
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
Poorboys World - EX Sealant with Carnauba
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Blue Final Finishing Pad
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue
Poorboys World - Microfiber Applicator
Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus
Wielen en banden :
Poorboys World - Wheel Sealant
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing

Diverse Poorboys World - Deluxe Mega Towels

lex01.jpg

lex02.jpg

lex03.jpg

lex04.jpg

lex05.jpg

lex06.jpg
 
Damn wat een mooie bak zeg!! Ziet er echt gelikt uit zo :)^
 
Lees ik het goed dat je van een SSR 2.5 op orange gefinshed hebt met prof polish op light green?
 
@ThaBird.. in eerste instantie wel, later heb ik na de ssr 2.5 op oranje ook de prof polish op oranje gedaan en daarna de prof polish op de light green ben niet ontervreden over het resultaat maar denk wel dat het beter zou kunnen.....ben daarin nog erg zoekende. vind het zelfs heel erg moeilijk om te kunnen beslissen van oke nu ben ik goed bezig of no way nu gaat het echt niet goed......

@ DKBM, ja en nee, ja het is een mooie kleur waar je redelijk makkelijk een mooie glans in krijgt. en nee als je niet oplet en je zet hem in de zon zie hele licht swirls, hoogstwaarschijnlijk van de droogdoek (te hard wrijven).....of van de mf doeken (ook te veel druk) heb toen de stappen herhaald en daarbij heel erg licht uitgepoetst en nagewreven met PB QD+.... hoop eigenlijk dat ik nu goed bezig ben maar twijvel d'r nog ontzettend aan.
 
Mooi gedaan, diezelfde kleur is ook op een Avensis leverbaar volgenmij, erg mooie donkere kleur grijs :)^ Ben niet zo'n fan van grijs maar onze Avensis had bijna die kleur gekregen!