• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichtbruine puntjes hars (denk ik) verwijderen?

CitizenVeen

Detailing rookie
14 sep 2023
3
2
Dag allemaal,
Noodgedwongen de auto onder een boom moeten parkeren. Nu zitten er op de motorkap en de zijkant allemaal bruine vlekjes/puntjes, ik denk dat het hars is. Door de carwash geweest, wat het niet schoonmaakte. Ook harsverwijderaar van Valma doet niks (op een autowashandschoen gedaan, geboend, ingewreven, gewacht, gewreven, doet niks).
Hieronder is een foto van hoe het eruit ziet:

IMG-20230914-141926.jpg


Andere tips dan harsverwijderaar en alcohol kan ik niet vinden (zo te ruiken is de harsverwijderaar ook voornamelijk alcohol).
Heeft iemand nog andere tips? Of moet ik er mee leren leven dat de lak er voor altijd zo uit zal zien.


Dank!
 
Als je over een plekje veegt, smeer je het dan uit? Zo niet, dan is de kans kleiner dat het teer is.

Voelen de bruine plekjes hard? Dan is de kans groter dat het vliegroest is. Een deironizer helpt dan, maar de plekken zijn wel dermate groot dat een kleikitje sowieso geen overbodige luxe zal zijn.

Weet je zeker dat ze er direct na het parkeren van de boom op zaten?
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Nee je kan ze niet uitsmeren, ze lijken wel in de lak geverfd zeg maar. Misschien lijken ze groter op de foto, maar het zijn kleine vlekjes van ongeveer 1 a 2mm doorsnede.

Ik weet het niet 100% zeker, maar ze vielen me pas op toen ik de vogelpoep eraf waste nadat die onder een boom had gestaan, dus ik vermoed van wel.
De man in de carwashstraat zei overigens dat het hars was, toen die vluchtig keek.

Vliegroest? Wat is dat? En hoe komt het op mijn auto. Roest ken ik wel (oude ford gehad), dit lijkt een stuk lichter / meer beigebruin van kleur dan roest.

Dank!