• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichte krasjes op wrap

GolfL

Detailing rookie
20 nov 2011
50
0
Hallo,

Heb een Golf 5 GTI ED30 en mijn dak + spiegels zijn hierbij zwart gewrapt.

Nu zijn er helaas lichte krasjes hier en daar ontstaan (vraag mij niet hoe?..). Hoe kan ik dit uit de wrap krijgen?

Ik heb tot mijn beschikking qua kras/polijst:

-Meguiars scratch X 2.0
-Meguiars Polish step 2

Maar ben bang dat dit hiermee niet gaat lukken (grof?).

Bedankt alvast! :party:
 
Is het mat of glanzend?

Als het glanzend is zou je de ScratchX kunnen proberen anders Monello Mezzo op een witte handpad.

De Polish doet niks, dat is een pure glaze die het een beetje zou kunnen verbergen.
 
Ah, is scratch X niet te grof daarvoor? Heb het namelijk niet geprobeerd omdat ik bang ben dat het erger wordt.
 
ScratchX 2.0 bevat SMAT korrels, niet afbreekbare korrels.
Erg grof is het niet maar op de unizwarte BMW waren SMAT korrels geen knaller, de M205 (ook SMAT) gaf marring.

Denk dat je beter voor Monello Mezzo kunt gaan, dat werkt vaker net iets mooier dan Finale. Waarom precies weet ik niet, denk dat het met de korrel te maken heeft.
Al vaker meegemaakt op uni zwarte B-stijlen dat Mezzo daar prima op doet, beter dan daarna afbouwen met Finale.
 
Heb net een klein stukje geprobeerd met meguiars scratch X 2.0. En ik krijg inderdaad krasvorming terug. Ik gebruik een MF doek, niet goed?

Zaterdag ga ik het proberen met Monello Mezzo (vriend van mij heeft een dap900 rafinni pakket gekocht, daar zat het bij zag ik). En dan voorzichtig met de hand proberen. Maar jij had het over een witte handpad?, dus met een pad gaan poetsen, of aanbrengen met een pad + uitwrijven met een MF doek (zoals wax).
 
Probeer het eerst met een fohn (verfbrander dus ga uitermate voorzichtig te werk, houd de fohn hierbij niet op 1 plaats en niet op volle hitte, houd hem ook een centimeter of 10 van je auto af), verwarm de plaats waar de krasjes zitten. 8 van de 10x gaan ze hiermee weg
 
Is verhitten dan niet alleen voor "vouwen" in plaats van krasjes. Of ook echt voor krasjes (dmv zand? oid).
 
Ook voor lichte krasjes, als wij folie aanbrengen en er lichte krasjes in hebben door het wrijven verhitten wij even met een fohn en oeps weg zijn ze, op te diepe werkt het helaas niet.

Graag gedaan Ivo :)^