• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lichte steenslag in voorruit

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
Ik heb even gezocht tussen de onderwerpen maar ik kom het niet echt tegen.

Ik heb in mijn vorruit wat lichte steenslag, witte puntjes, niet zo'n net gezicht, dus is er iets van een wax die ik daarvoor kan gebruiken die de ruit schoonmaakt en meteen de putjes iets opvult ?

APC+ heb ik staan dus dat is niet zo'n probleem om te ontvetten, maar wat dan erop doen, evt met de dap500.

Mark
 
2 Opties,
-Of door een bedrijf dmv een polijstrobot laten polijsten,
-Of door je suit lateen vervangen...

Zelf kan je (bijna) niets met glas aangezien dit keihard is.
 
Nope, kan je niets aan doen. Die puntjes zal je blijven zien, opvullen gaat niet en polijsten is ongelofelijk moeilijk omdat glas knetterhard is.
 
is er dan wel iets waramee je de ruit kan coaten zodat hij beter water en vuil afstotend is ?
volgens de man van carglass die een maand of wat geleden een sterretje kwam repareren is hij ooit een smet iets behandeld geweest bij de vorige eigenaar.
 
Vuil en waterafstotend kan je het inderdaad maken met rain clear, rain-x, of eender gelijkaardig product. De putjes zal je echter blijven zien daarmee.
 
heeft ooit iemand al eens geprobeerd dit te doen met c quartz?(of het minder bereikbare optimum opti coat 2.0)
dit is een echte extra laag die je aanbrengt, dus je kan er mss iets mee opvullen?

juist een gedachtje van mij... en wat hierboven aangehaald word, een rain repeller zoals rainX is DE aanrader op het vlak van glas, je hoopt echt op regen als je deze producten kent en goed gebruikt :party:
 
ik verwacht dat de laag een paar micron is, niet geschikt om diepe putjes op te vullen, maar misschien genoeg om de hele kleine krasjes weg te werken, want wat je niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is, dus het zou kunnen dat het zicht door de ruit helderder wordt, en natuurlijk zorgt het voor afstoting van vuil.

Ik vraag me af of iemand hier wel eens c-quarts geprobeerd heeft op een voorruit, lijkt me sterk dat iemand anders al niet eens op hetzelfde idee gekomen is en geprobeerd heeft.
 
Ik heb het wel geprobeerd, en nee het werk niet zoals jij zegt....
Waarom denk je dat het lakwerk strak gepolijst moet zijn voordat je c-quartz aanbrengt? Juist, omdat het NIET opvult...