• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lime Prime moeilijk af te vegen

Kristof S.

Detailing addict
14 apr 2010
117
65
Vrijdag was ik aan de slag met Lime Prime op zwart op de motorkap van mijn Audi.

Eerst gekleid, daarna gewassen, en nadien met LP erover.
Het viel me op dat het residu zeer moeilijk af te vegen was, er bleven precies plekken en vegen op de motorkap die niet weg te vegen waren.
Nadien terug gewassen en het was weg, maar ik dacht even dat ik het verknald had.

Zijn deze plekken normaal, en dien je inderdaad terug te wassen na LP, of heb ik iets fout gedaan?
 
Mijn vermoeden:

LP te dik aangebracht, LP moet je echt HEEL dun aanbrengen! een druppel op een pad is genoeg om een halve motorkap te doen.
 
Vermoedelijk zal het daar dan aan gelegen hebben, heb de motorkap in 4x gedaan, met telken een "X" aan LP op de pad, teveel dus 8o

Heel weinig gebruiken dus, maar dan trekt het precies in de pad, in plaats van erop te blijven liggen.
Moet ik de pad op voorhand met iets inspuiten of bevochtigen dan?
 
@ stimpy, kan je dat meer toelichten?

Bedoel je dat je per paneel begint met twee druppels en dan een of alleen de eerste keer als je het op de pad aanbrengt?
 
Om de pad te primen al eerste 2 druppels op de pad, dat is alleen de eerste keer, daarna gewoon iedere keer 1 druppel aanbrengen, LP is echt ZEER zuinig in gebruik, pas een druppel aanbrengen als je het idee hebt dat er minder product uit de pad komt bij het verwerken.