• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Loslaten van velcro op de backingplate dap 500

Tim zei:
Ik snap er geen klap van dat ze loskomen... Er komen een aantal nieuwe vanuit de fabriek. Ik heb inmiddels wel begrepen dat de plates door hen ook elders ingekocht zijn.

Ik heb dit probleem inmiddels ook ervaren. Volgens mij ontstaat het probleem als volgt:

Zachte pad. Black Hole of soortgelijk product. Pad raakt verzadigd. Product dringt door de pad heen ( dus tot aan de backing-plate).
Oplosmiddelen in product komen op de backingplate. In combinatie met de wrijving ontstaat warmte. Hier kan het oplosmiddel beter zijn werk doen. Zo ontstaat een reactie met de lijm ..............

Iets in die geest is het volgens mij. Bij mij kwam de velcro letterlijk los van de plate terwijl ik met "dunne" producten en zachte pads aan het werk was. NIET toen ik de pad lostrok .................

Zijn er mensen die deze ervaring eveneens hebben gehad ??????????????

Leonneke
 
Leonneke zei:
Ik heb dit probleem inmiddels ook ervaren. Volgens mij ontstaat het probleem als volgt:

Zachte pad. Black Hole of soortgelijk product. Pad raakt verzadigd. Product dringt door de pad heen ( dus tot aan de backing-plate).
Oplosmiddelen in product komen op de backingplate. In combinatie met de wrijving ontstaat warmte. Hier kan het oplosmiddel beter zijn werk doen. Zo ontstaat een reactie met de lijm ..............

Iets in die geest is het volgens mij. Bij mij kwam de velcro letterlijk los van de plate terwijl ik met "dunne" producten en zachte pads aan het werk was. NIET toen ik de pad lostrok .................

Zijn er mensen die deze ervaring eveneens hebben gehad ??????????????

Leonneke


kan kloppen, bij mij is ze toen ook losgekomen nadat ik de black hole op zwart gebruikt had...
 
YVE5 zei:
kan kloppen, bij mij is ze toen ook losgekomen nadat ik de black hole op zwart gebruikt had...


MOOI

@ TIM Vermoedelijk zit het toch in deze richting. De velcro gaat namelijk niet een beetje los. Hij ligt er ineens vanaf ............
Product kan ook helemaal doordringen tot aan de lijmlaag.
Bison lost in elk geval ook op. 2 secondenlijm werkt goed.
 
Bij mij kwam de velcro laag er vanaf nadat ik een nieuwe witte pad met SSR1 had schoon gemaakt in de padwasher.

Tim dacht dat het misschien aan de chemicaliën (Snappy Clean) zou kunnen liggen... :weetniet

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik heb hem weer vastgeplakt met Bison Kit. Dubbelzijdig insmeren, even laten drogen, dan de delen samenvoegen en persen. :)^
Ben benieuwd hoe lang dit houdt.

Anders ga ik Bison Polymax High Tack of Tec7 gebruiken. Dit spul lijmt álles, behalve gebroken harten en huwelijken...

:D
 
We gaan dat hier eens testen.

Vanuit de fabriek in ieder geval de toezegging gekregen dat er genoeg vervangende plates gratis onze kant op komen. Er zou een mix-up geweest kunnen zijn met een verkeerder productie plates, maar die kans is wel klein. We wachten af.
 
Ondanks het voorzichtig verwijderen van de pads overkwam mij gisteren hetzelfde euvel. Morgen maar wat polymax halen...:(
Ga donderdag weer aan de bak..
 
De teller staat nu op 3,5% van de DAP's met een losse Velcro. De fabriek stuurt met de volgende zending DAP500's (ja die is onderweg) voor de zekerheid een paar extra plates mee.
 
Mijn velcro laat ook los van de backingplate... puur aan de randjes en dus niet in het midden

Ik wil voor vaderdag (of eerder) nog wel wat Dodo Juice hebben, dus kunnen we het een met het ander combineren ;)
 
Bij mij heeft het velcro inmiddels ook losgelaten, gebeurde bij een zwarte pad icm Black Hole.

Is er deze week iemand aanwezig dat ik de pad even kan komen ruilen in Bergschenhoek?
 
Geen probleem. Plates zijn nog wel voorradig en kunnen meteen geruild worden.

Inmiddels denken we dat het alleen gebeurt in combinatie met een van de Poorboy's World producten en waarschijnlijk de Black Hole en de SSR's.
 
Mijn velcro begon ook los te laten, mijn grote vemoeden ligt dan ook bij de Black Hole.
Heb hem door middel van spuitlijm en persing weer terug gelijmd,na enkele weken is er nog geen spoor dat ze weer los wil laten.
 
Oke bedankt voor de service!

Ik denk dat het pas woensdag wordt. Moet ik van tevoren even bellen met de infolijn?

Kan ik dan ook meteen wat spulletjes meenemen die ik van plan was te kopen?:D
 
Hmm, als de Black Hole inderdaad de 'dader' is, verwacht ik wel meer problemen met loslatende velcro, aangezien hele volksstammen hier Black Hole en White Diamond gebruiken met hun Dappie.
Idem voor de SSR producten.

Wordt voor de nieuwe serie DAP500's andere lijm gebruikt voor de velcro?
 
Is er op een of andere manier nog iets aan te testen op de huidige generatie backing plates?
Even een (oud) exemplaar opofferen om te kijken of het inderdaad aan de Black Hole / SSR ligt.