• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Loslatende lak rond logo

ThumbtackCleaner

Detailing addict
25 mei 2020
25
55
Mijn nieuwe auto heeft lak die loslaat bij het logo. Het ligt er als het ware wat los op; het bladert wat. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zelf? Of is dit een klusje voor een professional?

Ik heb zoiets nog nooit gedaan, dus geen idee wat ik me op de hals haal als ik het zelf zou doen. Maar vind het prima om eens te proberen.

Ik heb zelf fijn schuurpapier, gekleurde lak en blanke lak.
 

Bijlagen

  • 20240413_121042.jpg
    20240413_121042.jpg
    181,6 KB · Weergaven: 78
  • 20240413_121105.jpg
    20240413_121105.jpg
    175 KB · Weergaven: 71
  • 20240413_121120.jpg
    20240413_121120.jpg
    184,6 KB · Weergaven: 74
Als dit een nieuwe auto betreft alsin 1e eigenaar zou ik teruggaan naar de garage van aankoop. Dit hoort niet los te laten, lijkt op slecht spuitwerk of bijbehorende handelingen.
 
Zelf oplossen met schuren en lakken kan.. maar gaat er nooit mooi uitzien.
Door de schadehersteller laten opknappen kost wat, maar dan is het blijvend alsof er nooit wat aan de hand geweest is.
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai
Het is geen nieuwe auto, ik koop altijd tweedehands. Maar ik ga eens kijken wat ik ermee ga doen. Ik denk idd langs de spuiter, dus ga er denk ik daarom zelf ook ooit eens mee aan de slag. Het wordt immers toch nog opgelost door de spuiter.
 
Foto's laten altijd anders zien maar het ziet er naar uit dat onder de loslatende lak nog een laklaag zit (ziet er ook groen metallic uit)
Het kan zijn dat ze de motorkap een keer hebben overspoten en hebben afgeplakt rondom het logo ipv het eraf halen.
Loslatende lak is alleen op te lossen door het opnieuw te (laten) spuiten.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Als ik het goed zie lakkleur Lava blue, mogelijk een auto die nog met het oude logo met groen er in is geleverd? Ik sluit niet uit dat men het logo heeft gewisseld, en bij het loshalen van het oude logo de lak is beschadigd. Het logo lijkt ook iets gedraaid op de motorkap te zitten (de punt van de pijl lijkt lager te zitten dan de achterkant van de pijl).

Ik denk dat voor een goede oplossing ook het logo verwijderd moet worden, dan zou je eventueel ook nog voor een logo in de lakkleur kunnen kiezen, zoals bijvoorbeeld onderstaande voor de Karoq in lava blue:
o3-znk-int-w5q.jpg
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik sluit mij aan bij de heren hierboven, ze hebben het bij het juiste eind volgens mijn inschatting.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba