• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal poetsen voor de 1e keer..

londemanmp

Detailing rookie
6 jun 2011
2
0
Hallo mede poetsers,

wil over gaan op machinaal poetsen, handmatig krijg ik wel de glans die ik wil hebben maar wil meer ,^^

------ Mijn handmatige stappenplan

- wassen met NTX wash i.c.m Mothers wash mitt

- Kleien met Meq. i.c.m Poorboys spray & wipe

- Stap 1 paint cleaner Meq i.c.m Meq.pad & Meq. doek

- Stap 2 swirl x Meq i.c.m Meq.pad & Meq. doek

- Stap 3 polish Meq i.c.m Meq.pad & Meq. doek

- Stap 4 ntx wax i.c.m Meq.even coat pad & Meq. doek

- Stap 5 smartwax i.c.m. spons ( stootstrips en zijkant banden )

- Stap 6 spray & wipe i.c.m micro doek ( ramen )


wil dus gaan werken met een machine, maar aangezien dat de 1e keer wordt misschien een uitleg voor mij ?

en heeft iemand een invulling voor de stappen hieronder ?


------ Mijn machine stappenplan

-

-

-

-

etc.


heb een donker blauwe peugeot 106 uit 2001.

en wanneer moet je de snelheid aanpassen van een machine ?


Alvast bedankt. :)^
 
Allereerst welkom hier. Misschien is het leuk je even voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic?

Tav je vraag over machinaal "poetsen", daarvoor bestaat hier het Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500900
 
Ook welkom van mij:-b

idd het machinale stappenplan eens overlopen en anders een clinic volgen??

of een lid van onze familie te vriend worden (in jouw buurt)en daar ff raad ter plaatse gaan inwinnen:D

Groeten Danny
 
In het onderschrift van MK-US (actief op dit forum) staan de diverse stappenplannen.

De basis is hetzelfde trouwens, wassen, kleien e.d., alleen worden de polijststappen uitgebreider.

De clinic is trouwens een goede aanrader, je krijgt uitleg maar kan onder toeziend oog van de experts ook zelf oefenen (op je eigen auto of op een losse motorkap). Het zijn nml de kleine dingen die het verschil maken met machinaal polijsten (druk, snelheid, hoeveelheid e.d.)

Er is al een geweldige hoeveelheid info op het forum (lees bijv. alle sticky's maar eens door)

succes :cool:
 
Maar, het stelt niet zo heel veel voor..... Goed lezen, veel lezen, tips opvolgen en je gezonde verstand gebruiken!!!
Veel plezier.