• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Maestro dryer verlengen

Boszna

Detailing chief
14 jun 2020
105
88
Rotterdam
Hallo allen,

Weet iemand of er een koppeling te koop is om de slang te verlengen?
Ik wil graag mijn blower een vaste plek aan de muur geven en dan werken met een langere slang.

Natuurlijk ken ik de reparatie onderdelen: https://www.carclean.com/nl/maestro-luchtslang-onderdelen.html?qty=1
Maar ik zie geen koppeling om de slang eventueel te verlengen.
Iets 3d printen kan ik helaas niet :D

ben benieuwd of iemand eerder tegen hetzelfde aan is gelopen.
 
Heb al even geleden dezelfde vraag hier gesteld en uiteindelijk eigenwijs de slang verlengd met een 2e slang.
Op het eerste gezicht werkt het wel maar de Maestro wordt na een aantal minuten meer dan warm.. tegen heet aan. Zodanig heet dat ik bang was een keer met rook de auto zou drogen. Na 2x ben ik er omwille van de Maestro mee gestopt.

Eigenwijs is ook wijs.. kortom, het werkt maar de motor van je Maestro vind het echt niet leuk.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RedCat
@MTyn dank je wel voor jouw toevoeging. Daar had ik niet aan gedacht, maar klinkt inderdaad als een probleem. De machine moet de lucht 2x zo ver verplaatsen en kost exponentieel meer kracht. Veel meer dan waar de motor op is berekend.

Dat verlengen gaat ‘m dan niet worden.
misschien toch denken aan een sterke bladblazer op accu…
 
Heb je powertools? Marital, Bosch, Stihl hebben allemaal een accu bladblazer in hun assortiment. Werkt meer dan prima, 90% van het water vliegt er vanaf. En handig voor in de tuin :p
 
Ik heb nu een 2x 18v Makita DUB382 bladblazer en die doet het bizar goed.. t*ring wat een power heeft dat ding hahaha!
Binnen 10 minuten is een set van 2x 5A accu leeg maar het is ideaal voor je velgen, randjes en je grille... en blaadjes, troep.. en de rest!

Ik heb mijn Maestro al enige tijd verkocht. omdat dit ff sneller en voor mij beter is.
 
  • Verbluft
Reactions: RedCat
Juist! Dat ervaar ik juist ook! Met een Stihl BGA57 dan. Echt een top oplossing. Beste upgrade na de HDR met foamlans! #ProBlazer