• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mat zwarte auto ??

Coen

Detailing rookie
27 sep 2009
71
0
He

Morgen komt een vriend van mij even langs met zijn MAT zwarte Range Rover. Hoe onderhoud je zo'n auto APC voor de vette vingers en voor de rest ??:weetniet

Groeten Coen ik heb al gezocht maar kon niks vinden
 
Mat is mat, maar als je het standaard pakket volgt dan is het onderhoud gewoon goed:
Wassen, kleien ( eventueel nog een keer wassen ), eventueel polijsten, wax cq sealant er op en voor de binnenkant...tja teveel om op te noemen.

Hij hoeft in dit geval niet te gaan blinken, maar ik neem aan dat een goed gewassen auto etc meer recht aan doet dan door de wasstraat ;)
 
euh, als je de auto gaat polijsten krijg je een glimmende auto... :-"

Kleien als het nodig is, maar ik denk niet dat je het makkelijk gaat lukken hiermee gezien het ruwe oppervlak.
Geen glaze, geen sealant (beiden kunnen het ruwe/matte oppervlak 'opvullen' en dan wordt het weer glimmend) maar een natuurlijke/pure carnaubawax.
 
Pas op.....hoe is de auto mat gemaakt ????

door middel van Carwrapping....folie dus, dan niets anders doen dan gewoon wassen, niet met klei of wax of wat dan ook aankomen, gaat ie alleen maar van blinken'.

Ik heb een tijdje terug een mini cooper matzwart gemaakt doormiddel van carwrap, na overleg met tim wat tests uitgevoerd op een proefpaneel, conclusie alleen maar wassen en drogen, en klaar is uuuuuh clara.....
 
Nee de auto is gespoten:) ik had al wel ergens gehoord om te auto met een beetje ajax of dreft te wassen ??
 
Dat zou ik niet doen, erg aggresief en ontvettend. Zou hem gewoon wassen en misschien een waxje voor de beading?
 
Maar zoals ik nu lees dan krijg je de auto toch nooit meer krasvrij en blijft ie dof van de viezigheid. In mijn ogen heeft dat weer niks met het "mat-gespoten" zijn te maken.
 
Ach als je de auto nooit kan polijsten kan je hem prima wassen met warm water 1 emer en dreft
Sponsje er over en gaan met die banaan ]d~^
 
Om dit onderwerp weer even op te halen, ik ben zelf in twijfel om mijn auto danwel mat te spuiten of te wrappen.
Ik ben al gaan kijken bij de spuiter bij een mat gespoten auto, en heb ook met CC telefonisch advies gevraagd. Wat zij zeiden klopt ook wel, op de mat gespoten lak zitten best veel goed zichtbare krasjes (niet zijnde swirls) en je ziet er veel op. Het gaat om matzwart overigens. Om dit te behandelen had ik wel het idee om dit te wassen, eventueel te kleien (bij spuiten lijkt mij dit mogelijk) met een milde klei en te beschermen met reload o.i.d.

De reden dat ik aan spuiten denk is het feit dat ik aanloopschade op 2 achterschermen heb, die gespoten moeten worden voordat de roest gaat toeslaan.

Bij wrappen zit ik met andere zaken : die 2 schermen moeten toch beschermd worden, i.i.g door grondlak en schuren (hierdoor moet ik dus ook deze kosten nog betalen)
Maar ook of de folie over steenslagschade heen kan, en dit goed afdekt. Folie behandelen wordt denk ik wassen en beschermen met een niet glimmend middel.
Ik ga er nog maar eens goed over nadenken, auto laten in de originele kleur kan natuurlijk ook gewoon, en dan alleen de achterschermen laten doen.