• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matte scooter lak waxen

franq

Detailing rookie
19 apr 2009
30
0
Mijn vriendin heeft een scootertje gekocht voor haar woon/werk verkeer, en deze wil ik graag beschermen met een wax laagje.

deze scooter is het.
sym-fiddle-ii-4-takt-25km-mat-bruin.jpg


De lak is behoorlijk mat (niet echt zijdeglans, dat is fijner van stuctuur).
Kan ik hiervoor gewoon DJ Rainforest gebruiken? (Of de Nattys blue)

Ook hebben we de veel te moderne achtervleugel vervangen voor een Vespa achtig achter rekje.
Dit is verchroomd (net als de spiegels), dit ook gewoon in de rainforest? Of kan ik hier beter iets voor kopen? En wat dan?

Alvast bedankt:)^

Mvg,
Frank
 
Nanolex heeft hele mooie producten voor matte lakken en folie.
Reload, doet het ook heel goed op matte lak.
 
Je kunt een speciaal mat product kopen, je kunt ook gewoon Rainforest Rub smeren en zien wat er gebeurt toch? Niet geschoten is altijd mis. ;)
 
Heb dodo juice red mist eens op Matte lak geprobeerd, maar deze geeft dan wat meer glans dan je zou willen hebben.
 
Ah juist. Dat wist ik niet rallimart. Misschien dan toch gaan voor een matte-bescherming. C.Pro ReLoad spray sealant?
 
Proberen kan dus geen kwaad?

Als ik dan straks een hoogglans bruine scooter heb staan is mn vriendin niet blij, maar dat snappen jullie wel denk ik...

Ga wel even kijken of er een onopvallende plek is waar ik het proberen kan.

Groetjes
 
Nou het is hardstikke gelukt met de rainforest.
gewoon dunnetjes opgebracht, lak ging niet glimmen maar werd wel iets dieper qua kleur.
Na een paar seconden was de lak weer de oude kleur.

Netjes uitpoetsen was wel lastig, want je ziet niet waar je bent geweest.

Achteraf nog even gereden en het regenwater parelde heel mooi van de lak af. (waar het eerst bleef zitten)


Nu nog iets voor het chroom zoeken...

Mvg,
Frank
 
Het rekje en de spiegels zijn echt chroom.

Het verchroomde kunststof rond het achterlicht en de typeaanduiding heb ik al ik de wax gezet.
Het rekje zelf kan dus ook gewoon in de wax begrijp ik uit je post. (?)
 
Ook daarvoor zou je mijns inziens reload kunnen gebruiken. Anders kom je een keer langs om wat uit te proberen? Ik woon ook in hoofddorp ;)
 
Ik zou alleen oppassen met doeken op je lak. Bij deze scooters word dat al gauw glimmend.