• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda 518 2006

Roy86

Detailing chief
4 sep 2015
304
100
37
Axel Zeeuws vlaanderen
Hoi,

Afgelopen week heeft en vriendin gevraagt is te kijken naar der auto om er een kras uit te halen. Auto is al meerdere keren rerug bij de dealer geweest na aankoop vanwegen krassen die er op zaten elke keer netjes terug gehad tot een aantal keren wassen en de krassen kwamen terug.

f6ee3888c87323940b13a3d3f62c53b5.jpg


Een van de krassen loopt over de gehele zijkant van de auto. Ook heeft heel de auto een flinke sinasappel huid.

Eerste deurtje gewassen en gekleid klei was gelijk voor de vuilbak zoveel vuil op de lak.

Daarna een hit met s3 en spiderpad helaas kras nog vol zichtbaar.

Opschalen naar wetsanden 3000 bovenste flank van de deur op de kras zelf met 2000. Hit met s3 en daarna s30orangje pad. Kras er netjes uit alleen de orange peel ook voor 95 %

6f410e5c6253f6709da879d840bc453a.jpg


Nu heb ik de vraag gehad om heel de auto mee de tijd te doen. En wil ze heel de auto zo ver als mogelijk strak zonder vies sinasappel huidje.

Dit gaat pas voor volgend jaar.

Vraag voor mensen die al is een mazda 518 gedaan hebben, hadden deze ook last van een sinaasappel huidje of zou deze volledig overgespoten zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ok dan. De hele auto orange peelen? Word een flink project dan. :) Elke auto heeft orangepeel. Echter de ene een stuk minder als de ander.

Heb je een lakdiktemeter?


Greetz
 
Mijn redelijk nieuwe VW heeft een sinaasappelhuid op het niveau van een gemiddelde winterband. Ik denk dat oudere auto's een mooiere kwaliteit hebben dan de nieuwere maar dat is meer een idee.
 
Mijn redelijk nieuwe VW heeft een sinaasappelhuid op het niveau van een gemiddelde winterband. Ik denk dat oudere auto's een mooiere kwaliteit hebben dan de nieuwere maar dat is meer een idee.

Misschien omdat er toen nog niet zo onnozel bezuinigd werd bij het spuiten ofso? Mij viel het ook al op, maar aan de andere kant heeft mijn 18 jaar oude Beamert ook de nodige orange peel waar je geak van word. :p
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Gelukkig dat Truus haar huidje niet 100% glad is want dan zou je nog meer aantastingen zien. Beter een lelijke vrouw met een goed karakter dan een knappe vrouw met een goed karakter.....
 
Ja zoals nu de bedoeling is word het de hele auto. Heb nu zonder lak dikte meter geweekt, wil deze wel aanschaffen voor ik de hele auto ga doen.

Hier nog een foto waar de orange peel beter opstaat.

b962c67e6323af1e59fb7e6acc179a76.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
En on topic,

Het is niet mooi maar ook niet schokkend Roy.

Maar ik snap dat ze het opgelost wil hebben.
Wel veel werk om de hele auto glad te krijgen.
Je zou ook met van die orange peel pads kunnen gaan werken...
 
Beter een lelijke vrouw met een goed karakter dan een knappe vrouw met een goed karakter.....
Niet mee eens. :p

Als je een knappe, slimme en lieve vrouw naast je hebt lopen val jij ontzettend op dat je zwaar onvolmaakt bent. ;)
Eens, maar nog steeds loopt er een lekker ding naast me. Dat ik lelijk ben is een feit, of ik nou naast een vrouw met snor loop of een lekkertje. :p


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
En on topic,

Het is niet mooi maar ook niet schokkend Roy.

Maar ik snap dat ze het opgelost wil hebben.
Wel veel werk om de hele auto glad te krijgen.
Je zou ook met van die orange peel pads kunnen gaan werken...
Nee klopt is niet schokkend maar ook verre van mooi natuurlijk.

Die orange peel pads lijken me wel wat om te gebruiken alleen zou dit betekenen dat ik dan ook nog een machine erbij kan aanschaffen. Orange peel pads en of x cut disk horen gebruikt te worden op een rotary en niet op een da met 12mm uitslag. Antans dat is wat ik gelezen en gezien heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk