• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[MDC] stelt zich ook even voor: Michel

MDC

Detailing rookie
9 sep 2009
87
0
Ik kijk al even mee hier op het forum , maar zal me ook eens voorstellen ,

Ik ben Michel , 24 jaren oud en woonachtig in Tiel ,

Heb 2 auto's , beide Citroens ,

Een Saxo 1.6 8v VTR uit 1997 , uni rood wel met blanke lak
is weer redelijk orgineel

En een C4 1.6 16v VTR uit 2005 in Gris fer , Metallic grijs .
wordt steeds minder orgineel ;)

Ik gebruik zelf tegenwoordig van Riwax de klei, shampoo, star wax of star wax black , paint cleaner , quick shine , wheel cleaner , window cleaner , PVC coating , cockpit spray en klei
alles gewoon met de hand ..
DSCF2376.jpg


DSCF2375.jpg


beading op de C4 :

DSCF2377.jpg


Ik vond dat ie daarmee wel netjes werd , totdat ik hier in het show off deel keek ....:sob:

dus ben me eens aan het orienteren over hoe en wat om hem nog netter te krijgen .

Michel-02.jpg


DSCF2102.jpg
 
Dikke VTR hoor, welkom hier Michel. Je beading kan nog veel mooier hoor, lees je maar even in hier op dit forum en je zult verbaast zijn over de mogelijkheden.
 
Het komt vast helemaal goed hoor, let wel, het kan zeer verslavend werken, u bent gewaarschuwd hahaha
 
Soepergrover zei:
Welkom.
Al plannen voor andere producten dan Riwax?


nog nie , k weet nog nie wat wel en nie goed is ;)
dus het is nog en beetje rondkijken en tips zijn altijd welkom natuurlijk ! :p
 
Welkom Michel! Mooie detailobjecten je auto's! Maarre die beading is echt uh... alsof hij maandenlang niet onderhanden is genomen. :no

Dat is toch niet de beading als je hem net behandeld hebt met Riwax hoop ik? :weetniet
 
MDC zei:
nog nie , k weet nog nie wat wel en nie goed is ;)
dus het is nog en beetje rondkijken en tips zijn altijd welkom natuurlijk ! :p

Op dit forum zul je voornamelijk de producten langs zien komen die in het Carclean assortiment zitten (maar gelukkig zit er af en toe nog weleens wat 'exotisch' tussen).

-Meguiar's: vaak het eerste merk waar mensen aan beginnen als ze 'serieus aan de slag willen' (dus als de Wash&Shine en spons naar het cilindrisch archief worden verwezen). Het is een beetje de Coca Cola onder de detailproducten: veel mensen kennen het en de prijs is een beetje navenant. Kortom: prima spul, maar qua prijs-kwaliteit-verhouding kan het beter.

Vaak zie je dan mensen al snel overstappen op andere producten die minstens zo goed, dan niet beter zijn, terwijl de prijs vaak gelijk of zelfs lager ligt. Denk dan aan:
-Poorboy's World: erg goede spullen voor een goede prijs. Er is een reden dat Carclean de grootste verkoper van Poorboy's spullen is buiten de USA/UK.
-Chemical Guys: prima spul, maar een ietwat ondoorzichtig assortiment (lees: teveel verschillende producten)
-Collinite: staat bekend om de lange standtijd van de waxen

Voor mijn gevoel weer een stapje verder
-Dodo Juice: eigenzinnig (leuk!) merk met goede waxen en microvezel producten
-Pinnacle: wat minder populair, maar uitstekend merk
-Wolfgang: uitstekende spullen voor veeleisende detailers

Daarnaast zijn er leuke spullen terug te vinden van Carclean.com zelf, waaronder het eigen huismerk Monello.

Even lekker het forum en de webshop doorwerken en je kunt weer vooruit.
 
Welkom hier!

Gris Fer is echt een heeeele mooie kleur, twinkelt super als hij een beetje zon krijgt.
 
Soepergrover zei:
Op dit forum zul je voornamelijk de producten langs zien komen die in het Carclean.com assortiment zitten (maar gelukkig zit er af en toe nog weleens wat 'exotisch' tussen).

-Meguiar's: vaak het eerste merk waar mensen aan beginnen als ze 'serieus aan de slag willen' (dus als de Wash&Shine en spons naar het cilindrisch archief worden verwezen). Het is een beetje de Coca Cola onder de detailproducten: veel mensen kennen het en de prijs is een beetje navenant. Kortom: prima spul, maar qua prijs-kwaliteit-verhouding kan het beter.

Vaak zie je dan mensen al snel overstappen op andere producten die minstens zo goed, dan niet beter zijn, terwijl de prijs vaak gelijk of zelfs lager ligt. Denk dan aan:
-Poorboy's World: erg goede spullen voor een goede prijs. Er is een reden dat Carclean.com de grootste verkoper van Poorboy's spullen is buiten de USA/UK.
-Chemical Guys: prima spul, maar een ietwat ondoorzichtig assortiment (lees: teveel verschillende producten)
-Collinite: staat bekend om de lange standtijd van de waxen

Voor mijn gevoel weer een stapje verder
-Dodo Juice: eigenzinnig (leuk!) merk met goede waxen en microvezel producten
-Pinnacle: wat minder populair, maar uitstekend merk
-Wolfgang: uitstekende spullen voor veeleisende detailers

Daarnaast zijn er leuke spullen terug te vinden van Carclean.com zelf, waaronder het eigen huismerk Monello.

Even lekker het forum en de webshop doorwerken en je kunt weer vooruit.


Kijk , dat zijn mooie lijstjes ,

En zijn al die spullen om met de hand aan te brengen ?'( Dodo Juice bv ) of moet het een en ander ook machinaal gebeuren ,
wil dat op zich ook wel gaan doen , alleen wil ik dat wel leren zeg maar , nie klakkeloos zelf met zon machine gaan raggen''


en ja , de c4 was toen nog nie zo lang geleden met Riwax behandeld ,door mij , dus het kan ook heel goed aan mij liggen hoor ;)
eerst gewassen , toen gekleied en toen gewaxt , met meg, app pad op gebracht en met een microvezel doek uit gewreven .
 
Soepergrover zei:
-Poorboy's World: erg goede spullen voor een goede prijs. Er is een reden dat Carclean.com de grootste verkoper van Poorboy's spullen is buiten de USA/UK.
Inclusief USA en UK he. Wij zijn nog steeds de grootste Poorboy's dealer ter wereld. :ja :)^