• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meerder coatings, kan ik maar blijven doorgaan?

minicooperparklane

Detailing trainee
23 mrt 2014
5
47
Heb mijn Mini Clubman ruim 1,5 jaar geleden helemaal laten polijsten en is daarna in de ceramische coating gezet.
Naderhand de auto lekker bijgehouden en e.e.a. uitgeprobeerd qua wetcoats van Gyon en Monello onder andere. Ook tussendoor met Red Mist van Dodo en P&S Gloss Amplifier.
Mijn vraag is eigenlijk dat ik denk dat er nu meerder soorten over elkaar zitten en dat wellicht niet bevordelijk om maar door te blijven gaan.

De caramische coating die er meteen na het polijsten is opgezet bij een professionele detailer zal wellicht ook niet meer helemaal aanwezig zijn?

Dus kortom hoe nu verder? Helemaal cleanen zodat alle lagen zijn verwijderd en dan een frisse start maken en zo ja met wat?
 
Na een bepaalde tijd is het inderdaad de beste optie om weer opnieuw te polijsten
Wanneer dat moment is aangebroken bepaal je zelf.
Wat je daarbij gebruikt is ook afhankelijk van wie het gaat doen met welke mate van ervaring
Als je niet machinaal kan polijsten zou ik geen SiO coating kiezen, maar eerder een wax of spraycoating
 
  • Leuk
Reactions: minicooperparklane
Je kunt ook eens Gyeon Restart proberen. Deze maakt je coating weer schoon zodat je de werkelijke staat van je coating kunt zien.
Hierna kun je beslissen om een nieuwe coating aan te brengen na polijsten of door te gaan met smeersels en dan zelf kiezen welke het fijnste is voor je.
 
  • Leuk
Reactions: minicooperparklane