• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Meguiar's] Minder klei bij Quik Clay Kit

Vandaag dit kitje binnen gekregen omdat de vorige klei ''op'' was de de spray ook op was. Niet vermoedend gewoon weer besteld en toen ik het pakketje vandaag open maakte had ik al het idee dat het minder was dan de vorige keer. Maar dat klopt dus ook.
Volgende keer dan toch maar overgaan op de mothers..... wel jammer dat ik het zelf niet had gezien.

Maargoed, het spul werkt wel en nu maar wachten tot ik weer ga bestellen.... :)
 
volgens mij is de mothers klei wel iets zachter als die van meg's

wel had ik het idee dat er meer troep vanaf kwam
 
Vreemde strategie van die gasten.....

Kan me voorstellen dat ze met de huidige economie ook een beetje de wind tegen te hebben (alhoewel je hier op het forum daar heel weinig van merkt trouwens..... :-" ). Dan zullen ze wel gedacht hebben: wat kunnen we doen om de gestegen kosten / verminderde omzet een beetje goed te maken:

1) prijs verhogen - risico dat je mensen afschrikt
2) inhoud verminderen - eigenlijk een verkapte prijsverhoging, maar minder schrik-effect.

Weet je wat..... we doen het gewoon allebei! 8d

En zo heb je een dubbele prijsverhoging te pakken, maar jaag je wel je klanten weg :)_[] . Slimme jongens daar.:roll
 
Als Meguiars deze trend voortzet, maken de andere merken alleen maar meer kans meer te verkopen. En dat lijkt me toch ook niet slecht. Concurentie is een gezonde zaak.
 
Klassieke commerciele inslag:

Minder product is meer omzet
Meer omzet is meer winst...

Totdat ze merken dat klanten verhuizen naar andere merken.
Meguiars prijst zichzelf op termijn uit de markt op deze manier...

Ik gebruik zelf alleen nog wat spullen uit de Detailerlijn van Meg's: APC, Glass Cleaner en Last Touch. (hoewel andere merken ook vergelijkbare producten hebben)
De Consumentenlijn is ten eerste veuls te duur in NL en bovendien is er voor minder geld beter spul te krijgen.




meuh