• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiars professioneel apc vraag

dave14

Detailing trainee
3 nov 2013
10
32
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden apc van meguiars gekocht omdat dit overal voor gebruikt mocht worden (dacht ik)

Ik weet dat het voor matten stoelen en rubbers mag gebruikt worden, nu zijn er forumleden die er hun auto mee wassen.
Ik hen een mail van carclean gekregen dat dit absoluut niet mocht.

Wie kan mij vertellen hoe wat en waarvoor apc te gebruiken?
En is dit ook merk afhankelijk? Bv meguiars, pb, e.d.

d.b.v.
 
APC is een All Purpose Cleaner oftewel een alles reiniger in steroide uitvoering.

Wel zijn er een aantal zaken waar ik de APC nooit voor zou gebruiken. Lak is daar een goed voorbeeld van, APC laat een waas achter en omdat het ook ontvet zal het je waxlaag enorm aantasten.
Zelfde geldt ook voor je ruit, ook daar is het mijn inziens niet voor geschikt omdat het een vette waas achterlaat.

APC gebruik je eigenlijk nooit puur. Wees ook erg voorzichtig met gekleurde stoffen omdat het wel eens voor verkleuring wil zorgen als je een te sterke combinatie gebruikt.
 
Zoals Juffer1 noemt is APC een all round schoonmaakmiddel geschikt voor rubbers, banden, onder de motorkap, bekleding etc. In het interieur ook goed te verwerken (1:10). Pas wel op met bekleding, probeer altijd eerst op een onzichtbare plaats om te zien of je verkleuring krijgt.
 
Juffer1;345391 zei:
Zelfde geldt ook voor je ruit, ook daar is het mijn inziens niet voor geschikt omdat het een vette waas achterlaat.

Dat moet je toch eens uitleggen dan; hoe kan een ontvetter een vette waas achterlaten?
 
Niet zo op zijn woorden pakken.

Hij bedoelt er gewoon mee dat het vlekken kan geven.
Het laat inderdaad een waas achter. Zelf ook ondervonden toen ik het in het verleden eens gebruikt heb om de vensters van het appartement proper te krijgen.
 
Wittereus;345699 zei:
Dat moet je toch eens uitleggen dan; hoe kan een ontvetter een vette waas achterlaten?

Omdat APC niet alleen ontvet maar net als bijvoorbeeld afwasmiddel (wat ook ontvet) ook nog tig andere zaken aan boord heeft die die (vette) waas creëert.