• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Re-usable Detailing Swabs

Marcel E46

Detailing rookie
2 feb 2009
60
0
Hoi!

Even een vraagje, zijn er forumleden die deze Swabs in bezit hebben, en zo ja, gebruik je ze vaak?
Ik wil ze bij een volgende bestelling mee laten komen, maar eigenlijk lees ik nooit iets over deze Swabs...
Ik heb ze ook nog nooit in het echt gezien, en kan dus niet goed beoordelen of het een goede aanwinst zal zijn!
Gr Marcel

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Re-usable_Detailing_Swabs_20_stuks_G301_100093
 
Ik vind het persoonlijk erg dure wattenstaafjes... denk dat je meer hebt aan goede kleine borsteljes want hoe vaak ga je nu wax aanbrengen aan de deurrandjes en in typeplaatjes?
 
Zelf gebruik ik baby wattenstaafjes, heb het nut nog niet gezien van de detailing swabs.
Voor dat geld kun je veel wattenstaafjes kopen.

633429.jpg
 
Dibbuz zei:
Ik vind het persoonlijk erg dure wattenstaafjes... denk dat je meer hebt aan goede kleine borsteljes want hoe vaak ga je nu wax aanbrengen aan de deurrandjes en in typeplaatjes?

Ik dacht ze meer te gaan gebruiken voor het interieur! Bijv, ruimtes onder de schakelaars van de electr. raambediening, ventilatie roosters, en dat soort moeilijk bereikbare plaatsen!

Op de foto lijken de smalle staafjes heel dun, weet er iemand hoe dik/dun ze zijn?
En zijn de staafjes van metaal of iets dergelijks?
 
Het zijn plastic staafjes voorzien van foam kussentjes.

Ik gebruik ze iid voor interieur, ventilatieroosters, schuifbediening/schakelaars en moeilijk bereikbare richeltjes.
Ook voor de speling tussen de velgrand en de band zelf (tyre dressing) en emblemen e.d. En ook voor het verwijderen van waxresten in kiertjes en randjes.

Overigens zou ik de swabs markeren/labelen, omdat de foam kussentjes niet altijd goed schoon te spoelen zijn (tyre dressing niet makkelijk te verwijderen).

Het zijn geloof ik twintig swabs, ik heb er in een jaar tijd pas vier of vijf van gebruikt.
 
Marcel, voor de plekjes die jij noemt kun je veel beter de Meguiar's Slide Lock gebruiken of elke andere kwast met niet al te harde haren.
 
DAF-44 zei:
Mijn tandarts adviseerd ze ook ...
:D :D

Xizer zei:
Marcel, voor de plekjes die jij noemt kun je veel beter de Meguiar's Slide Lock gebruiken

Die gebruik ik al, maar vind hem toch nog vaak te groot...!

Fluffy zei:
Zelf gebruik ik baby wattenstaafjes

Dat ga ik zeker eens proberen!

Anabasis zei:
Het zijn plastic staafjes voorzien van foam kussentjes.

Thanks voor je info, ik denk dat ik ze toch maar mee laat komen de volgende keer!
Ben benieuwd of ze de prijs waard zijn!
 
Prijstechnisch heb ik er eerlijk gezegd nooit over nagedacht.

€15,99 :-: Tsja Meguiars prijzen zal ik maar zeggen. 10 tot 12 euro lijkt mij een betere prijs. Ze zijn erg handig, maar het blijven plastic stokjes met een foamkussentje. Materiaal zelf is dus eigenlijk heel goedkoop.
 
Je schrijft dat ze van plastic zijn, hoe stevig is dat plastic, kun je er een beetje kracht mee zetten? Of is het toch meer aaien...