• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Shampoo Plus?

tee-dee-ie

Detailing addict
27 jul 2009
189
62
Hallo mensen,

Ik heb nu enkele shampoo's gebruikt maar mijn favoriet blijft toch de NXT Generation van Meguiar's. Is de Meguiar's Shampoo Plus uit de detailerlijn hier nu de "professionele" variant van of is het een totaal ander product?

Groeten,
Erik
 
Een compleet anders product en veel wax vriendelijker. Gewoon niet de aangegeven dosering gebruiken. Uit de kop dacht ik dat ze 60ml voorschrijven, de helft is meer als voldoende.
Geweldige shampoo voor het geld, wel net niet op het niveau van Born to be mild.
 
BTBM heb ik ook gebruikt maar ondanks dat het één van de betere shampoo's is heb ik er geen "gevoel" bij. Dat had ik met de NXT Generation dus wel. Dit vond ik persoonlijk een erg fijne shampoo om te gebruiken.

Maar als ik het goed begrijp is de Shampoo Plus dus wel een goede shampoo.

Groeten,
Erik
 
Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik denk dat alle shampoo's in de juiste concentratie werken. Voor de rest is het persoonlijk wat je prettig vind.

Na de NTX staat bij mij megs hyper wash op de verlanglijst.
 
Voorheen gebruikte ik de NXT Generation. Gisteren en vandaag heb ik het geschenk van CC uitgeprobeerd zijnde DJ Born To Be Mild. Om eerlijk te zijn merk ik weinig verschil. Beiden reinigen naar mijn idee goed. De Dodo vond ik wel iets meer schuimen.
 
Shampoo + is een goede shampoo. Natuurlijk bevallen dingen altijd beter of slechter voor anderen. Maar ik ben wel tevreden ervan. :ja
 
@tee-die-ie en danny
Zo zie je maar dat persoonlijke keuze voor 85% je tevredenheid bepaald van een product, en je ook wat blind maakt voor de (soms betere) eigenschappen van andere producten.
 
tee-dee-ie zei:
...heb ik er geen "gevoel" bij. Dat had ik met de NXT Generation dus wel. Dit vond ik persoonlijk een erg fijne shampoo om te gebruiken.

Maar als ik het goed begrijp is de Shampoo Plus dus wel een goede shampoo.

Groeten,
Erik

Precies mijn idee.
 
danny zei:
Voorheen gebruikte ik de NXT Generation. Gisteren en vandaag heb ik het geschenk van CC uitgeprobeerd zijnde DJ Born To Be Mild. Om eerlijk te zijn merk ik weinig verschil. Beiden reinigen naar mijn idee goed. De Dodo vond ik wel iets meer schuimen.

Technisch zit Born to be Mild veel netter inelkaar. Minder/geen siliconen, betere eigenschappen voor vuilinsluiting en afvoer en veel geconcentreerder.
 
Zo is dat ook :ja
Dat zijn verschillen die je pas zal opmerken als je u echt gaat verdiepen in de producten.
 
Tim zei:
Technisch zit Born to be Mild veel netter inelkaar. Minder/geen siliconen, betere eigenschappen voor vuilinsluiting en afvoer en veel geconcentreerder.
Stap er boven is de Supernatural shampoo, die dit allemaal NOG een beetje beter doet. Echter hebben ze daar heel de beleving verziekt door er geen kleur en geur aan te geven.
Toch pak ik hem af en toe nog, gewoon omdat hij superfijn wast en afspoelt :ja
Kwestie van een lekker ruikende QD erna gebruiken ofzo, om toch een lekker geurtje te hebben ;)
 
Tim zei:
Technisch zit Born to be Mild veel netter inelkaar. Minder/geen siliconen, betere eigenschappen voor vuilinsluiting en afvoer en veel geconcentreerder.

Inderdaad! Als gebruiker kan je dat natuurlijk niet controleren, maar mij geeft het een beter gevoel om dan zo'n soort product te gebruiken. Men zegt ook wel eens dat de siliconen in de producten de werking van microvezeldoeken op termijn beïnvloedt. Ook dit heb ik nog nooit opgemerkt, maar ik neem dan liever het zekere voor het onzekere. Nu, een shampoo moet natuurlijk wel prettig werken en dat doet BtbM gelukkig ook, het is echt men favoriet. (Maar deze post is eigenlijk volledig off topic :))
 
Dacht zelf dat de +versie de profi variant was van de gold class., later is de NXT er pas bij gekomen / uitgebracht ( dacht ik )
Verder is het altijd een zeer persoonlijk iets, de ene vind productX beter cq lekkerder werken dan productY.
Hoe vaak gebruik je de shampoo ( eigen auto of meerdere ), dan is het kijken naar een geconcentreerde versie een stukje om over na te denken.
Menigeen vind de Wolfgang autobath zéér lekker werken, persoonlijk vind ik het niet juh-van-het, maar doet wel goed zijn werk.