• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's Supreme Shine Microfiber (3 pak) echt goede doeken?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Nou deze vraag zat er natuurlijk aan te komen met de mooie aanbiedingen van carclean, ter gelegenheid van hun 3-jarig jubileum (nogmaals gefeliciteerd). Zijn de Meguiar's Supreme Shine Microfiber doeken echte goede doeken, of zou ik me beter bij de Deluxe Mega Towel van Poorboys kunnen houden?

Ik wil een "gegeven paard" (33,33% gegeven) niet in de bek kijken (de doeken zijn natuurlijk flink afgeprijsd ten opzichte van de normale prijs), maar voor de prijs van de 3 Meg's doeken heb ik natuurlijk ook 3 PB Mega Towels. De Fantastic Fur van Dodo vindt ik overigens ook erg goed, maar die vindt ik net wat aan de dure kant.
 
Hallo ik heb de doeken 7 jaar in mijn bezit en zijn nog dteeds je van het,super doeken en die doeken zijn voorheen altijd "verkeerd"gewassen!dus top doeken maar das mijn mening:)^
De DJ Fantastics zij fantastic echt waar heb dr 4 wou dr wel 12:-b
 
Ik heb ze net besteld en ondertussen ook al binnen (DUHH)

Fijne doeken, lekker zacht. Doen zeker niet onder voor elkaar. Gewoon een kwaliteitsdoek. Maargoed ik heb nu een doek of 30, van alles wat. Vind ze allemaal prettig en zacht zat. Als ik de laatste keer polijsten wil afnemen pak ik meestal een gloednieuwe doek, vers uit verpakking om de kans op swirls zo klein mogelijk te houden.

Ze zijn trouwens iets groter (langer) als de PB doeken.
 
Het zijn wel goede doeken, maar niet meer de kwaliteit van "vroeger".
Een aantal jaar geleden waren ze nog van een iets andere (betere) kwaliteit en hadden ze een gouden randje rondom.
 
Heb ze ook besteld en vind de kwaliteit goed, maar heb ooit eens bij een bestelling van CC de PB Mega Mega Plush (40x68cm) gekregen. Dat is pas een fijne doek! Lekker dik en groot. Als ik de twee met elkaar vergelijk, de Meg handig om vloeistoffen op te nemen (bv bij qd) en de PB echt om uit te poetsen, maar dat is mijn bescheiden mening :ja
 
Ikzelf heb een probleempje met de Meguiar's doeken, heb er 6 en ze dateren van mijn pre-carcleanperiode om het zo maar te noemen.

Een jaar of 2 geleden wou ik eens mijn ruiten kleien en bij het afnemen het glijmiddel merkte ik dat de doeken allemaal piepkleine pluisjes/haartjes achterlieten die aan het glas plakten.

Nu ik dat opgemerkt had lette ik er sindsdien natuurlijk meer op en idd, als ik goed keek zag ik tijdens het gebruik op de rest van de auto hetzelfde: massa's kleine pluisjes. Vooral op zwarte lak was dit goed zichtbaar. Ik heb ze sindsdien niet meer gebruikt.

Vandaag tijdens het kleien wou ik de Meg's doeken nog es een kans geven en daar waren ze weer de pluisjes! ]-0

Raar is dat dit alleen bij mijn Meg's doeken is, bij Dodo, Poorboy's, zelfs de goedkope Wibra doeken heb ik dit niet. Mijn Meg doeken liggen nu werkeloos in de kast en voor de prijs die ze kosten vind ik dit wel zonde.

Alle doeken worden trouwens op dezelfde manier gewassen: vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter en een scheutje azijn.

Iemand soortgelijke ervaringen? Tips of raad zijn zeer welkom...
 
Dacht dat poeder een "no-no" was? Ivm met residu in de doeken?

Heb geprobeerd maar is niet gelukt om het zichtbaar te maken op foto.....nu ik er aan denk: morgen es proberen op een ruit en dan foto maken van binnenin de auto. Mss dat het dan wel te zien is. Als het lukt plaats ik morgen een fotoke...
 
ik heb ooit eens doeken gekocht van iemand die altijd vloeibaar gebruikte die zagen dr niet uit!!!not done weet ik niet,maar ben lekker eigenwijs en eet iedere dag bijdehandjes dus....
 
Hmmm das wel vaag ! Ik was speciale en delicate was altijd met vloeibaar oimdat dit de stof op meerdere terreinen ten goede komt... Het is dat de vloeibare was variant een stuk duurder is dan poeder anders waste ik alleen nog maar met vloeibaar....:heart_eyes:
 
In mijn doeken collectie zitten ook een stuk of 6 megs doeken. Had laatst hetzelfde toen ik de ruiten met s&w behandelde: allemaal kleine pluisjes. Heb alleen nog niet getest of dit het geval is bij al mijn megs doeken.
Sinds ik wat PB mega plush en een paar DJ fantastic fur doeken heb, gebruik ik de megs doeken alleen nog maar tijdens het kleien of om m'n dj redmist op te brengen. Voor het uitwrijven gebruik ik dan de pb of dj doeken.
 
Vandaag het pluisgedrag van mijn Meg's doeken op foto vastgelegd. Heb dit op de ruit gedaan omdat het zo beter zichtbaar is dan op de witte lak van mijn auto. Voor alle duidelijkheid: op mijn ruiten gebruik ik normaal een daarvoorbedoelde glasdoek.

Beetje LT 1:1 op de ruit en uitgewreven met Meg's doek ziet er zo uit:
pluis003.jpg

Van dichterbij ziet het er zo uit:
pluis001.jpg

Nog dichter:
pluis007.jpg


Zoals jullie zien zijn het allemaal miniscule pluisjes/haartjes...
 
Ja, daar heb ik ook last van gehad met een meg's doek, maaaaaaaaar.... ook met een wat oudere poorboy's doek. Het stomme is dat zoiets bij mij alleen op glas gebeurde en niet op de lak. Heb de doeken inmiddels verbannen, maar vaag is het idd wel.
 
Nou ja, dat is appart ik heb de doeken vandaag op onze nieuwe auto gebruikt, had dus het zelfde probleem.
Wij zagen dit ineens toen de zon door kwam en op de ramen scheen allemaal mini pluisjes, stofjes niet normaal.
Deze worden dus niet meer op glas gebruikt.
 
Nieuwe doeken doen het ook btw.
Beste is sowieso om ze eerst een keertje apart te wassen ( ivm afgifte van kleurstof ) zonder wasverzachter, en dan pas gebruiken.
 
Heb ik weer pech, bij mij pluizen ze dus ook op de lak, niet enkel op glas. :sob:

6 doeken aan 9 euro/stuk op non-actief...en geen oplossing in zicht. ]-0

Binnenkort in subforum "Te koop": 6 Meguiar's Supreme Shine MF doeken....zo goed als nieuw....:-" :D
 
@ zuidwest10 lijkt wel of jij een oplossing weet...mss moet ik ze toch maar eerst eens proberen te wassen met poeder alvorens ze te verkopen...:D