• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's Supreme Shine Microfiber (3 pak) echt goede doeken?

Ik heb er last van met mn Dodo Fantastic Fur doeken.

Soms als ik alle waxresidu weggenomen heb loop ik hem nog 1 keer na met een schone, en dan is het net of het statisch word en komen er ook pluisjes, heel vervelend.

Over het pluizen op glas: Komt het niet door het glas als materiaal, doordat dat sneller statisch word dan lak oid:weetniet ?
 
@virus,dit is het product waar ik het overhad,super spul is hewt,ook van andere merken te verkrijgen dus....
deze is van Tim&Co
https://www.Carclean.com/product/Cobra/Quick_Clenz_Foam-_Woolpad_Cleaner_3_pack_COBRA-QC_100979
 
Cool, bedankt zuidwest10!
Als ik nog eens bestelling doe dan bestel ik die gelijk mee. Zo hoef ik niet "vreemd te gaan" ook. :D
 
Sorry voor de kick, maar dit ziet er érg bekend uit. Ik gooi de doeken niet in de droger, was met vloeibaar Sunil op 40 of 60.
Ik heb nog wat Biotex staan (poeder). Is dat een goede test om te kijken of het wasmiddel het probleem is?

*edit*
Sorry.. al gevonden https://forum.Carclean.com/cc_postsm103204/Hoe-wassen-jullie-de-MF-doeken.aspx#post103204
 
Denk niet mijn bovenstaand probleem direct met het wasmiddel te maken heeft want ik was al mijn doeken (Meg's, PB en Dodo) op dezelfde manier met hetzelfde wasmiddel en heb enkel met de Meg's doeken dit pluisprobleem.

Toen ik dit probleem trouwens voorlegde aan een pro-detailer was zijn vermoeden dat er "iets" in de doeken zat (restant van een of ander product of stofdeeltjes van een of ander kledingstuk wat ooit eens per ongelijk zou kunnen meegewassen zijn)

Moet eerlijk toegeven dat ik dit doekenprobleem nog niet verder uitgepluist (heb je 'm? :D ) heb omdat het winter is en er van detailing maar weinig in huis komt tegenwoordig.

Maar ben wel van plan dit proberen op te lossen, te beginnen met de oplossing aangereikt door zuidwest10....de cobra qc staat nog steeds op de verlanglijst te wachten tot het nog eens een bestellingstijd is.

Word dus vervolgd maar ik zet er geen termijn op...:cool:
 
Mister Virus:D ben zeer benieuwd naar je bevindingen,eventueel nog een aanvulling wasdroger op de laagste warmte instellen en voor dat kje ze dr in gooit goed uitkloppen/losgooien.
 
Bedankt voor het aanvullend advies! :)^

Ik laat iets weten als ik het probleem eindelijk eens aanpak......geduld is een schone dinges...:D
 
heb enkel de meguiars supreme shine microfibers ( 20 st )
ben heel tevreden over de doeken en nooit geen problemen mee gehad
altijd uitgewassen met vloeibaar wasmiddel .
grtz johan
 
Probeer eens de ruiten te kleien en kijk dan nog eens of dit gebeurt.
Ik denk toch dat er een reden is dat de pluizen blijven "hangen".
Over het algemeen pluizen wel meerdere merken doeken (een beetje) , voor mij is daarom een echte glasdoek onmisbaar.
 
Hier even melden dat mijn Meguiar's-doeken-pluisprobleem opgelost is door de tip van zuidwest10, waarvoor mijn eeuwige dank! ;)
 
Ik heb ook 6 stuks van deze doeken, na een paar wasbeurten geen probleem meer met pluizen.
Maar na de Poorboys World Deluxe Mega Towel te hebben, 5 oranje en 5 grote groene, gebruik ik de Meg's bijna niet meer.
De poorboys hebben het grote voordeel dat ze echt 2 verschillende kanten hebben, mooi afgewerkt zijn en Supergoed uitpoetsen tov die Megs.
Probeer zo is eentje ? Dan ben je verkocht voor je hele collectie vrees ik.
Groetjes Mini.
 
Das toevallig,

Ik heb vandaag 2 microfiber doeken gekocht van poorboys. Het dak van mijn auto is overgespoten en dit is niet 100% goed gebeurd. Er zitten miniscule puntjes in die met het blote oog niet te zien zijn. De lak voelt alleen niet spiegelglad aan, ook niet na het kleien. Na het afnemen van product met de poorboys doek allemaal miniscule pluisjes die aan de onneffenheden in de lak blijven hangen. Ik denk dat heel het dak beter gewetsand/gepolijst kan worden om dit weg te krijgen.
Met oudere meguiars doeken die al een aantal malen gewassen zijn bleven er juist geen pluisjes achter.