• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Ultimate Protectant met foto's

dachshound

Detailing rookie
6 okt 2009
314
0
Hier komt ie dan: mijn eerste review op dit forum...
Van de week binnen gekomen (vanuit de USA meegenomen door vrienden); een fles Meguiars Ultimate Protectant.

De eerste indruk is gelijk goed:
Goede vorm om vast te houden.
Een handige doseerdop waarmee je bijna niet kan knoeien, zo een die ook op een bekend merk ketchup zit.
De geur heeft iets weg van een licht aroma van vanilla met een vleugje baby-olie.
De vloeistof lijkt qua structuur een beetje op vanille-vla.

De auto waar het op getest is: mijn 2 maanden oude Suzuki Alto Exclusive met GT-pakket.
Genoeg kunststof erop om een testje te doen.

De trims en andere kunststof delen die getest gingen worden zijn gereinigd met een APC (sterke verhouding, het kunststof dat behandeld was met "Meg'sTech Protectant" zag gelijk dof), nagespoeld en goed gedroogd.
De zijskirt met tape gedeeld voor een 50/50, een klein beetje Ulltimate aangebracht met een EvenCoat en afgenomen met een MF.

Gelukkig geen overdreven glans op het gladde kunststof, maar wel een mooi donker egaal resultaat.

Zelfde handelingen nog uitgevoerd op een deurpaneel (hier is ook glad kunststof in verwerkt) en een deel van het dashboard; ook nu geen overdreven glans.

De foto van het dashboard is in werkelijkheid net zo donker als het deurpaneel; de lichtval laat het lichter lijken dan het is...

Voorlopige conclusie:

+ goede vormgeving fles
+ lekkere geur
+ zuinig in gebruik
+ matte glans (hangt wel af van persoonlijke voorkeur)

prijs t.o.v. concurrentie (355 ml voor de voorlopige richtprijs van 13 euro) ?
duurzaamheid t.o.v. andere merken ?

Ik ben in ieder geval tevreden over de verwerking, geur en glans en zal dit product de komende tijd op duurzaamheid in de gaten houden...

Bedankt voor het lezen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De volle naam (volgens de Meg's folder) is Ultimate Protectant Dash & Trim Restorer. Ik meen (ben ook niet helmaal zeker) dat met "Trim" altijd een deel aan de buitenkant aangeduid wordt. Als ik daar gelijk in heb zou hij dus ook voor het exterieur zijn.
 
Ben trouwens wel benieuwed naar de duurzaamheid. Ik heb nog geen echt goed product voor het interieur, alleen een bus met doekjes van de Aldi (van voor mijn "carcleantijd)". Ik vraag me altijd af of daar de UV bescherming wel zo goed van is als wat ze op die bus beweren. Verder zijn die doekjes best OK overigens.
 
De Ultimate Protectant is inderdaad voor binnen en buiten bedoeld.
Vandaar de test op de verschillende oppervlakken.....
Ben ook zeer benieuwd naar de duurzaamheid op de verschillende oppervlakten.

Had tot nu toe alleen TechProtectant, waarmee ik alles van kunststof behandelde; binnenzijde auto, trims buitenkant en zelfs de slangen in het motorcompartiment.
PB's Sample Kit "Tire and Trim" staat op mijn verlanglijst om een keer uit te proberen...
 
De duurzaamheid laat ik nog wel weten na een aantal weken ("last weeks & weeks" volgens de omschrijving op het flesje). Voorlopig lijkt het uitlopen niet te gebeuren na 2 dagen continue regen erop..maar meer info volgt later.

@stimpy:
Image Resizer Powertoy Clone for Windows heb ik hiervoor gebruikt.
De originele bestanden waren iets van 1000 kB...
Tips voor andere programma's zijn welkom; ben niet zo thuis in fotografie en programma's ervoor...:-"
 
@dachshound: Adobe Photoshop is natuurlijk geweldig, maar wel duur als deze legaal ;) wil aanschaffen. Hier kun je bijvoorbeeld gewoon het formaat van een foto in centimeters aanpassen.
 
of de fotos in orgineel formaat uploaden op photobucket , die past het dan zelf aan .