• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meng-ratio Gilmour Foammaster

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hey Iedereen,

Zoals op het ander forum van Tim gemeld zit ik met een paar vraagjes, dus hier zijn ze :)

Ik ga normaal dit weekend mijn Gilmour Foammaster aankrijgen van Emile.

Nu ik zit weeral met een paar vragen en aan de oz en 1/128, ... kan ik niet echt uit. Ik heb reeds een hele avond liggen zoeken op Engelstalige foria voor testen maar vind niet echt iets goed met foto's.

De eerste vraag; Ik heb de mogelijkheid om warm (bijna heet) water via de tuinslang te gebruiken? Is dit aan te raden met de rubbere delen etc van de Gilmour? Mss beter enkel warm water in de gun en de slang op koud?

Tweede vraag, welke verhouding zou ik gebruiken of heeft iemand hier al ervaring mee? De meeste zeggen proberen maar heb niet zo veel foam om 10x te proberen en vind dat dan ook wat verspilling.

De foams die ik heb zijn; 1l Supa Snow Foam, 500 ml Maxisuds II, 150 ml Honeydew, en allerhande shampoo's.

Hopelijk heeft iemand ervaring met de Gun.

Grtz

Stephan
 
ik denk als je 40 graden aanhoud als warm water Zit je wel goed.

ik weet niet of je nu de hoeveelheid wil omrekenen of voorbeelden wil zien maar hier een link

http://www.eenheden-omrekenen.info/index.php?type=volume
 
Hey Bloemie,

Bedankt voor de link, is voor meedere dingen nuttig...

Ik heb de gilmour gisteren geprobeerd, 150ml SSF + warm water afgevuld. Ging prima, dik schuim (dikker dan ik had verwacht). Bl:ijft een kleine 4 min afdruipen.

Woensdag ga ik warshijnlijk opnieuw foamen. Ik zal dan een filmpje maken:-" .

Grtz
 
Zoals verwacht wééééééééééééééééééééééééééééér sneeuw en vrieskou, dus foamen gaat nog wat moeten wachten... Maar foto en filmpje komt eraan:-"

Grtz