• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mengverhouding uitleg

Nu zie ik even door de bomen het bos niet meer:

neem als voorbeeld de gloria fm10 icm autobrite magifoam. Men zegt bij lichte vervuiling 1:10, bij zware vervuiling 1:4. De gloria is een 1l kan, dus dat zou betekenen dat er 1:10= 0,1 magifoam in moet, dus dan kan je 1l magifoam 10xgebruiken????

Dat lijkt me wel erg weinig?
 
kelvin,

1:10 op 1 liter is 90/91ml product
1:4 op 1 liter is 200ml product

Maar bij de foammaster ligt het weer anders, lees anders dit topic even goed door: https://forum.Carclean.com/cc_postst15994/gloria-fm10-foamgun.aspx (welke je overigens zelf gestart heb)

probeer is 15 tot 20 ml SSF

ik raadt je ook aan deze even te lezen: https://forum.Carclean.com/cc_postst12892/Handpomp-foam-gun.aspx
 
Die had ik al gelezen. Ik zie trouwens dat ik mijn berekening fout heb gemaakt, excuses. Als er 5 ml magifoam op de 995 ml water ingaat zou de fles goed zijn voor 150/200x gebruiken. Dat komt al meer in de richting.
 
5ml magifoam is wel heel weinig, maar je zult toch zeker wel 75-100x een liter product aan kunnen maken.
 
Dan word de logica natuurlijk al wat groter, als je met zo'n fles 1 jaar/1,5 jaar kan doen is dat prima. Laten we zeggen 10/15 ml, dan heb je waarschijnlijk een mooie dekking en je doet er lang mee. Overigens is het voor mij gokken, mijn fm10 word waarschijnlijk pas 11 mei geleverd:p
 
kelvin, jij heb hem ook besteld op de duitse amazon he? Ik moet er ook nog 1 hebben, hoop toch niet zo lang te moeten wachten.
 
klopt, de mail zegt dat hij rond 11 mei geleverd word. Alleen gaf iemand in mijn topic aan dat hij hem 3 dagen na bestellen had. Dus misschien dat de levertijd een stuk korter is. Ik hoop het voor mijzelf ook!!
 
MeanMachine;323644 zei:
Op het DDJ Born Slippy concentraat van 250ml staat verdunnen tot 1:10 en vervolgens 'goed voor 2,5 liter'. Dat moet dus goed voor 2,75 liter zijn volgens mij

Zo doe ik het ook : 1 deel = 250 ml , de andere 10 delen demi-water zijn goed voor 2500 ml....250+2500 = 2750

De foamshampoo die ik gebruik is dan ook in een verhouding van 1:9 , 100 ml shampoo en 900 ml water......

Volgens mij zit de verwarring in het "gedeeld door" teken ( : ) , het zou eerder 1 OP 10 moeten zijn voor die Born Slippy....1 deel BS OP 10 delen water .

Er is trouwens al eens een topic geweest over dit onderwerp...
https://forum.Carclean.com/cc_postst9297/Hoe-moet-je-de-mengverhoudingen-van-een-product-uitrekenen-verwarring.aspx?=
:D
 
Over de born slippy heb ik dodo zelf gemaild voor de zekerheid:

"Since the concentrate says it makes 2,5l of lube on the bottle but the
description on the back says it has to be diluted 1:10. As fas as I know
1:10 means 10 parts water AND 1 part product so that would make 2.750l of
Clay lube, or is my view wrong here?"

Antwoord:

"Hi Jacco

You are correct. However, this would confuse the heck out of most people
(especially when we talk about 1:800 ratios with shampoos, that would be an
801 part overall mix!), so we keep things simple and use the 'layman's
ratio'. This means it's a fraction stronger, so still works well, but feel
free to use it at the technically correct ratio.

All the best
Dom
Dodo Juice Ltd"

Hij voegde hier nog het volgende aan toe:
"Anything under 1:10 we tend to use the correct ratios, i.e. Clearly Menthol
concentrate is a 1:3 ratio and we say 250ml of conc makes a litre of dilute
product.

Obviously, this is where the difference between theory and practice is at
its greatest. When you get to mixing a product that is 1:1500 mixing it at a
true 1:1499 would be impractical and make little difference. Most people
don't measure out stuff that accurately - and nor should they. We say
dilution ratios are a guide only, because in hard water areas with dirty
cars, a stronger shampoo mix would be essential - and conversely a shampoo
mix could be weakened if it was a lightly soiled vehicle in a soft water
area.

ATB
D"
 
vandaag de gloria binnengekregen. Nu hoorde ik dat 1 dopje magifoam genoeg is op 1 liter water, even uitgeprobeerd, maar is dat niet heel erg weinig?? aangezien er 1:10 staat mbt de lichte vervuiling?
 
De Gloria heeft andere verhoudingen dan een foamgun. Vergeet dus de verhoudingen die op de fles staan, en pak 10-15ml magifoam op een liter water.