• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna cut force pro.

Menzerna adviseert zelf om de rode pad te gebruiken i.c.m. Force Cut Pro: https://www.carclean.com/nl/menzerna-heavy-cut-pad-diverse-afmetingen.html
of hun Orbital Wool Pad, helaas is deze niet verkrijgbaar bij CC.

Dat is 1 van de weinige dingen die ik elders, en tevens buiten NL heb aangeschaft.

menzerna_Orbital_Wool.jpeg
 
Gisteren de Peugeot 206 even snel aangepakt. Ik gebruikte de auto als prive auto en heb het afgelopen jaar maar 1500 km met de auto gereden. Tijd dat hij de deur uit ging. Dochter van een vriend zocht haar eerste autotje en dit was een goede match. De auto had een wat geoxideerde lak en ik wilde hem gewoon even snel opfrissen. Dus de Cut Force Pro erbij gepakt icm een harde pad.
Ik heb wat moeten zoeken naar de druk en snelheid die je nodig hebt voor het beste resultaat. Uiteindelijk begon ik met een wat lagere snelheid (2-3) en na een pass heb ik de snelheid iets opgevoerd (4-5) om op het einde op een lage snelheid (2) te finishen wanneer hij wat doorzichtig begon te worden. Dit gaf voor mij de beste resultaten met een nette correctie van swirls en een leuke finish.

Ik merkte wel dat de pads veel sneller vol raken dan wat ik van de Monello polijstpasta's gewend ben. Is dit jullie ervaring ook?
 
Het vol lopen is denk ik de combi van de grovere structuur van de pasta I.c.m. De hardere pad. Gewoon tijdige reinigen of schone pakken.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Dat heb ik uiteindelijk dus gedaan. Het viel me gewoon op. Normaal heb genoeg pads voor een kleine auto om ze tussendoor niet te hoeven wassen.
 
ook wel benieuwd naar cut force pro, is het meer een richting heavy cut?
Voor een 1 stap heb ik echt heel goed resultaat gehaald met angelwax regenerate, de rest van de lijn is niet super maar die ene blinkt er wel bij uit.
 
Ik heb de force cut al eens getest op een VW, geen foto’s.
De force Cut lijkt net iets krachtiger te zijn en een net iets betere finish. Gevoelsmatig werkt ie sneller.

Als binnenkort de gelegenheid zich eens voorziet zal ik het eens testen naast elkaar.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
ook wel benieuwd naar cut force pro, is het meer een richting heavy cut?
Voor een 1 stap heb ik echt heel goed resultaat gehaald met angelwax regenerate, de rest van de lijn is niet super maar die ene blinkt er wel bij uit.
Ik ben er wel enthousiast over. Hij had een goede correctie en nette finish. Zoals ik al zei is het enige nadeel dat de pads vrij vlot vol lopen. Verwerking is zo wel echt heel snel. Het was op een zwarte auto, met een hoge snelheid op het einde vond ik het eindresultaat minder mooi dan met een lagere snelheid op het einde. En hij mag wel wat meer druk hebben op de hoge snelheid om de korrel af te breken.
 
Ik heb de force cut al eens getest op een VW, geen foto’s.
De force Cut lijkt net iets krachtiger te zijn en een net iets betere finish. Gevoelsmatig werkt ie sneller.

Als binnenkort de gelegenheid zich eens voorziet zal ik het eens testen naast elkaar.
Wat voor VW als ik vragen mag?

Wij willen de Force Cut wellicht gaan gebruiken als de Skoda gedaan word. Mijn Fabia is gewoon een Polo met Skoda logo's en een langere chassis uiteindelijk.
Ben erg benieuwd of de lak hard of zacht is namelijk.
 
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Dit was puur om oxidatie van de lak te krijgen en weer enige reflectie op de auto te hebben. Het was geen showglans. "Het snelle werk" dus. Maar dat was ook waar deze situatie om vroeg. Had ik meer tijd gehad, dan had ik de 3000 en 3800 wel willen uitproberen. Dat gaat volgende week gebeuren op een andere auto.