• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna polish te gebruiken op glas?

Eviate

Detailing trainee
1 mrt 2023
18
25
vraagje… ik heb een aantal krassen op een zij-ruit en deze wil ik er uit schuren / polijsten. Mirka abralon schuurschijven met een silicium carbide korrel zouden hiervoor geschikt zijn.

Nu is mijn vraag of ik, nadat ik de diepere krassen eruit geschuurd heb, het glas verder kan polijsten met mijn Menzerna polishes (ik heb 400, 1000, 2500 en 3500 liggen)?
 
Glas polijsten met middelen voor lak werkt niet. Je hebt echt een specifiek product voor glas nodig.
En vaak kun je er alleen lichte krasjes en oxidatie mee verwijderen.

Je zou het eens met onderstaand product kunnen proberen i.c.m. een viltschijf.


Ik weet niet of je een D/A gaat gebruiken maar die halen weinig tot niets uit, je staat er alleen mee het glas te aaien. Je zult dan met een rotary aan de slag moeten gaan om enige correctie te behalen.
 
Ik vraag mij ook af of je het gedeelte wat je geschuurd hebt wel weer krasvrij gepolijst gaat krijgen gezien dit zeer lastig gaat; misschien maak je het alleen maar erger door te schuren als je vervolgens met een doffe plek blijft zitten;
 
Als je er echt vanaf wilt, dan is er eigenlijk maar 1 die het kan én goed werk levert: Marcel Falk in Twello.
Commerciële linkjes niet toegestaan maar Google is je beste vriend ;)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik gebruik ook de Sonax in combi met een viltpad dit neem wel ietsjes van krasjes weg maar niet veel.
Gebruik het meer om de oud coating van het voorruit af te halen.
 
Als je de krassen er uit hebt kunnen polijsten met de middelen die je noemt zullen de producten van Menzerna niets meer toevoegen.
Wat schaef hierboven schrijft kan ik beamen. Lichte krasjes, zoals schuurkrassen van een ruitenwisser, krijg je daar wel mee weg maar echte serieuze krassen dan toch weer niet.
 
Bedankt voor de reacties. Niet wat ik gehoopt had helaas. Wellicht maar profi laten fixen. Dit is m (foto) te danken aan een mislukte poging tot tintfolie op maat snijden.
 

Bijlagen

  • IMG_2266.jpeg
    IMG_2266.jpeg
    186,9 KB · Weergaven: 60
Wat nog wel zelf te doen is: met de middelen die @nicknameless noemt, kun je krassen wel minder hinderlijk maken: de randen van de kras polijst je hiermee wat ronder, waardoor de kras minder zichtbaar wordt, ook doordat de ruwe rand daar voor een groot deel mee verdwijnt. Krassen zijn altijd zichtbaar door de ruwheid van het gekraste oppervlak. Lichte krasjes op een voorruit worden op die manier ook minder hinderlijk (minder lichtreflectie/breking door de randen van de krassen)
 
  • Leuk
Reactions: Eviate