• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mequiars vraagje aan jullie

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
Ik heb een vraagje aan jullie

ik poets me auto regelmatig maar niet het uitgebreide wat ik veel over lees.
mijn vraag is dan ook het volgende

ik wil een autoshampoo en een harde wax aanschaffen ik heb voor de andere stappen nog wel wat liggen
onderandere de ultimate quick detailer voor de momenten dat ik weinig tijd heb en de auto was en daarna mooi droog wrijf met die detailer

maar wegens tijd gebrek en ik de auto wel goed wil wassen en daarna goeie wax laag eroverheen dus graag jullie ervaringen met de volgende produkten


Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo
samen met de
Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta

of

Meguiars - Gold Class Car Wash
samen met de
Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax


graag jullie bevindingen over deze twee produkten,beading en glans etc etc


groetjes
 
Dan zal ik zeker voor de 2e optie gaan... Ik heb alleen ervaring met de nxt wax... En die heeft geen stand tijd waar je over naar huis kan schrijven.

Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk niet zo'n fan van mergs ben... Gebruik alleen de tyre gel. (Die is wel rete goed)

Moet het perse mergs zijn?
 
Dan ga ik ook voor optie 2,!

Maar kijk ook eens naar https://forum.Carclean.com/#handlei...ice-born-to-be-mild-shampoo-update-met-foto-s

en voor een vaste wax bv https://www.Carclean.com/product/Co..._Carnauba_Paste_Wax_No_915_340g_CO_915_100812
 
Had die review nog niet gezien... Maar ik denk nog steeds dat btbm 1 van de beste shampoo's is idd!

alleen zegt Dennis in z'n review dat btbm een dure shampoo is... Maar ik denk dat hij op de car wash van mothers na de goedkoopste is! (Als je de voorgeschreven dosering aanhoud)

ik ga qua wax ook met Tjeerd mee... Alleen als je het te duur vind kan je ook de 845 proberen... Is ook een prima wax
 
beide megs zijn goed (heb ik ook jaren gebruikt)

heb je een lichte kleur: nxt + sealant (nxt wax = sealant)
heb je een donkere kleur: gold + wax
 
Ben ik het niet mee eens... Ik vind de nxt geen goede wax... Zeker niet voor z'n geld... Hij glimt wel mooi.. Ook omdat er een glaze inzit... Maar door de standtijd ben ik er niet zo gek van..
 
ja ik heb een donkere auto (opel vectra zwart) ALFIrE,dus jij raad me de Gold Class shampoo en wax aan

reactie op vraag van Zluytr ja wil graag mijn collectie aanvullen met Mequairs produkten,zijn ook betere en duurdere produkten,maar het bevalt me prima en ik kan het zo bij de autoshop halen
ik ben geen pro detailer en heb daar ook geen tijd voor,kies voor mequiars kan als het op is of ik wil iets anders daarvan proberen ik zo naar de autoshop toe kan en halen.

graag dan ook enkel jullie bevindingen over het merk Mequiars

Groetjes
 
vreemde reactie :) je beseft dat dit een forum is van Carclean.com ? een online shop die er net voor gaat om een zo breed mogelijk gamma aan te bieden en vol voor kwaliteit en service gaat ? :) als je ziet dat iets bijna op is gewoon bij bestellen en genieten van een topservice, uitgebreide keuze en een ubersnelle levering ? anyway ik heb ook nog maar amper iets van meg's , op sommige dingen van de professionele lijn na :) gewoonweg om dat er beter te krijgen is .
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Meguiars..... Zoals een ervaren detailer tegen me zei, mooie buitenkant maar dat zegt niets over de binnenkant!!
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr