• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes softtop & leder interieur behandelen. Advies?

ArnoldG

Detailing guru
Tester of Bling
16 jan 2015
597
153
30
Hallo beste mensen,

Voor een klant moet ik een softtop en zijn volledig witcreme lederen interieur behandelen.
Welke producten kan ik hier het beste voor pakken?

Heb veel ervaring met lakcorrectie maar niet met softtop en met leder interieur.
Heb wel een extractor ter beschikking.

Voor het leder zak ik aan het volgende te denken:
- Gliptone - Intensice Cleaner 250;ml
- Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml
- Zachte borstel

Alvast heel erg bedankt!

Grt,

Arnold

20160623_201733.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb in Februari 2015 een CLK met een softtop behandelt met de 303 fabric set. Deze staat er nu nog erg strak uit. Beading is nog top gewoon. Set bestaat uit een reiniger en een fabric coat. Schoongemaakt met een paardenharen borstel.

Resultaat:

Het leer kan je behandelen zoals je zelf noemt. Mothers schijnt ook goed te zijn. (Zelf geen ervaring mee) ik ben echt een liefhebber van de Swissvax leather cleaner en leather milk.

Edit: deze 50/50 gemaakt met alleen de Swissvax leather cleaner.

Bovenste deel alleen gereinigd.
2f37b09ff02a702f97a913c6c355833d.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Sugr_81 en ArnoldG
Bedankt voor je reactie.
Enkel met de 303 schoongemaakt voor inpregneren of ook nog met apc en extractor?

Ziet er goed uit!
 
Schoon gemaakt met de 303 en borstel afspoelen en erg goed laten drogen. Extractor kan, was bij deze lange na niet nodig.

Vervolgens met zo'n plak roller voor kleding het dak pluis vrij gemaakt en behandelt met 303.

309ed4546d14fa7904fbf0ecd6960290.jpg

ca4f9868ec3f3362dcfa17616e43c48c.jpg

b2256f1dedccc8be9ccd46150821b2f3.jpg
 
Bedankt voor de informatie.
Ik neem de 303 set. Kost echt niet veel trouwens!

Zit er een gebruiksaanwijzing bij?
Want het impregneer spul hoef je er alleen op te spuiten en in te laten trekken of moet je dat daarna ook weer schoon wrijven?
 
Nee, opspuiten en laten intrekken voor ik dacht 6 tot 12 uur en het beste is in de zon zetten. Er staat een schrijving op beide flessen.