• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes W213 e350e AMG

Verdorie. De meeste wagens op het forum krijgen wel wat TLC; die van jou wordt echter echt verwend. Ik vermoed dan ook dat je hem ‘s nachts meeneemt naar de slaapkamer. ;)
Neen, serieus nu; heel mooie wagen die fantastisch onderhouden wordt.
Ook knap dat je erin slaagt om aanpassingen te doen aan het uiterlijk zonder dat het erover is.

Ik zit wel al een poosje te wachten op foto’s van het interieur. Heeft hij zo’n gigantisch IMAX-scherm? Die vind ik echt geweldig.

Nog één ding: als ik jouw foto’s open, zijn er altijd een paar die maar half verschijnen op mijn scherm. :worried: Zijn er nog onder jullie die dat hebben?
 
  • Leuk
Reactions: Raphie en Vanhout
Thnx, interieur is idd nog niet op de foto geweest, dit weekend eens kijken, heeft idd widescreen cockpit, Burmester tweeters en JL Audio sub met Hertz 1000w klasse D voor de nodige boooom ;)
Ik vind de auto nu ook precies goed. Misschien later dit jaar toch nog een setje bilstein B8, maar daar zie je optisch niets van. De garage staat helaas vol anders ging die idd naar binnen :) volgend weekend maar eens de matten met de extractor doen, alle opgedroogde zooi van de winter eruit.
 
Volgende week vrijdag een “stage 1” tjoening afspraak, gaan we na verwachting van 286pk naar 328pk en 550nm naar 600nm.
De 0-100 zou van 6sec naar 4.9sec gaan. We gaan het beleven wat het kuurtje doet.
Had hiervoor met BRABUS B20 tuning goede ervaring, als dit hetzelfde effect gaat geven dan wordt het wel leuk :)
Maar kan ook zo maar zijn dat ik amper iets merk, we zullen het zien.
 
Gisteren beide auto’s gewassen, de mini heeft best wel wat vuil opgebouwd, wel schoon, maar toch smerig, je weten wel wat ik bedoel ;) vooral huidvet op leer en aftershave lucht, dus straks dankbaar werk voor mijn dodo leerborstel en cleaner en flink de auto uitlappen met de APC en dan Valet Pro. Mocht dat niet baten dan bij beter weer de extractor het is dus even wachten op beter weer voor een klei polijst beurt, deze kan dan wel met wit, want hij heeft geen swirls.

De Merc de liggende delen ff afgetopt met het laatste beetje fuzzo authentic. Wat mij tot het volgende leidt. Ik wil voor beide auto’s eigenlijk wel eens een goede coating gaan aanbrengen, maar heb jullie advies nodig

Stap 1 - stripper wassen, btbm wassen , kleien, polijsten, btbm wassen > auto prep klaar.
Stap 2 - Een prep? M.a.w. een oplossing om de lak “aanbreng klaar” te maken voor de coating, welk product?
Stap 3 - Aanbrengen van de coating, welke is het beste? En wat is de standtijd? Alleen lak? Of ook kunstof / chroom?
Stap 4- hoe lang drogen? Nogmaals herhalen? Of een booster?

Kan e.e.a. ook allemaal buiten, bij mooi droog voorjaarsweer de komende 24u? Of moet het echt binnen, ivm stof, stuifmeel etc. Wat zich in de coating kan gaan zetten?
 
Stap 1: Prima.

Stap 2: Gyeon Prep werkt goed. Maar Nanolex EX is net wat sterker voor ontvetten.

Stap 3: Welke is de beste... ja. dat is lastig zeggen. De een vind die goed en de ander dat... Ik weet niet hoeveel km je rijd per jaar? Persoonlijk ben ik erg tespreken over Gyeon Cancoat. Goedkoop, zuinig in verbruik, makkelijk aan te brengen en een best goede standtijd. Gyeon Synchro is het duurst volgens mij... Die is natuurlijk beter dan Cancoat...

Als je toch gaat coaten. Bestel dan ook Gyeon Trim en Gyeon Rim mee, mocht je deze nog niet hebben.

Stap 4: Het beste is om je auto 24 uur droog te laten na het aanbrengen van de coatings. Voordat je de auto weer in de buitenlucht zet, kun je hem extra beschermen met Gyeon Cure.

Ik zet 1x Per jaar mijn partytent op van 3x6 meter. Deze is niet heel groot. Maar ik kan er goed in werken.
Ik werk dus gewoon buiten. Maar, door die tent komt er bijna geen stof op de auto...

Ik wil dit jaar eigenlijk een keer proberen zonder tent... maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat het echt 2 dagen droog weer is...
 
  • Leuk
Reactions: Raphie
ThnX Roy,

Stap 2 - duidelijk
Stap 3 - ik rij 20k+ per jaar, was iedere week en wil eigenlijk zo hoog mogelijke kwaliteit én zo lang mogelijk klaar zijn, prijs is geen issue wanneer de kwaliteit / glans / standtijd beter is. Waarom trim en rim ? Voor plastic en velgen? Kan dat niet ook met Synchro?
Stap 4 - hoe snel mag de Cure na de coating? 24u?
Ik ben met een party tent op de oprit als de dood dat die tegen m’n auto aan waait. Krijg met waxen panelen ook perfect glad, probleem is meer de zooi die er weer opvalt tijdens de 24u droogtijd.

Anders gewoon alle zooi uit de garage voor een nacht in de gang en auto de garage in :)
Of tijd voor een carport (alu balken met acryl dak, iets wat ik al langer wil ivm vogelschijt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Qua standtijd is MOHS een topper. Zeker voor jouw jaarlijkse km's en wekelijks correct wassen. Aan de MOHS voeg je bij Synchro de Skin toe, voor nog net wat meer Wetlook in mijn ogen, vind het zeker een meerwaarde.
Velgen zou je ook in de MOHS kunnen zetten, maar Rim is natuurlijk wel speciaal ontwikkeld voor velgen en bijvoorbeeld je uitlaat. Trim is voor ongelakt kunststof, is een overweging om deze meteen mee te nemen.
Na Synchro hoef je in principe geen Cure aan te brengen, mag echter altijd.
Mijn advies zou zijn, als je de mogelijkheid hebt, binnen coaten en uit laten harden. Risico, zeker in het voorjaar, op vocht na de nacht, zou lijkt me zonde zijn na al je voorbereidend werk.
Zelf kortgeleden een synchro behandeling gedaan:

https://forum.carclean.com/threads/bmw-f31-saphire-schwarz-gyeon-synchro-behandeling.21612/
 
Ik heb voor trims nog black wow en black wow prep, tenzij de standtijd langer is ben ik daar wel happy mee, rim i.i.d. Wel handig doe nu nog PBWS
Mijn zwager heeft eens loods op zijn werk, 10km van hier anders na wassen daarheen rijden, rondje prep en dan mohs? En dan 24u laten staan?
 
Fuzzo Authentic beading....
 

Bijlagen

  • B5E50898-BF8F-4C1D-A9CD-D28FCC89291F.jpeg
    B5E50898-BF8F-4C1D-A9CD-D28FCC89291F.jpeg
    272,8 KB · Weergaven: 132
  • A6963BF6-2A3E-4B8C-855E-262C1D5E1945.jpeg
    A6963BF6-2A3E-4B8C-855E-262C1D5E1945.jpeg
    343,4 KB · Weergaven: 130
  • 4DE9C4F6-0AEB-436A-B2C5-2760A3A26ED5.jpeg
    4DE9C4F6-0AEB-436A-B2C5-2760A3A26ED5.jpeg
    306,6 KB · Weergaven: 121
Stap 3 - ik rij 20k+ per jaar, was iedere week en wil eigenlijk zo hoog mogelijke kwaliteit én zo lang mogelijk klaar zijn, prijs is geen issue wanneer de kwaliteit / glans / standtijd beter is.

- Dan zou ik voor Gyeon Synchro gaan.

Waarom trim en rim ? Voor plastic en velgen? Kan dat niet ook met Synchro?

- Trim voor ongelakt kunsstofdelen.
en Rim voor de velgen en uitlaatsierstukken bijvoorbeeld.

Synchro zou best op de velgen kunnen. Maar als het goed is, is rim beter bestand tegen hogere temperaturen.

Stap 4 - hoe snel mag de Cure na de coating? 24u?

- Ja. Voordat je de auto weer naar buiten rolt (Na 24 uur) kun je een rondje met cure doen. Het hoeft niet natuurlijk.

ben met een party tent op de oprit als de dood dat die tegen m’n auto aan waait. Krijg met waxen panelen ook perfect glad, probleem is meer de zooi die er weer opvalt tijdens de 24u droogtijd.

- Je moet niet bezig gaan met windkracht 5 . Ik doe het altijd in de zomer. Dan staat er meestal vrijwel geen wind. zijwanden erin hangen. Tent goed vast zetten. En gaan met die banaan.

Je lak word bij een coating niet zo glad als bij een wax hoor. Vergeet dat niet.
De beading en sheeting zijn meestal wel super bij coatings.
 
Mijn E vandaag voor de laatste keer gewassen, hij wordt hopelijk deze week nog ingeruild (het is wachten op het kenteken) door deze:
https://www.astara.nl/nl/21-taycan-4s-sport-design-pakket-carbon
530pk / 572pk in boost, 0-100 4sec. Zoals je kan zien een “redelijk” volle uitvoering. (Carbon package is echt supergaaf!)
Eigen foto’s volgen hopelijk eind van de week na aflevering.
enige wat ik er nog aan wil veranderen zijn de Taycan 21” RS Spyder Satin Black wheels. En mogelijk een Porsche dashcam.

4B2118D4-44B4-40A0-9FC1-03C16984AC45.jpeg
hij heeft vóór een “bra” (transparante wrap: deksel, zijschermen en bumper/diffusor) deze laat ik i.i.g. Dit seizoen nog zitten. Ivm steenslag preventie e.d. Kan niet wachten om hem te laten kennismaken met m’n arsenaal. Inmiddels ook een Monello blower, dus we kunnen weer lekker los.
 
Laatst bewerkt:
Nog even wat afscheidsfoto’s :)
 

Bijlagen

  • 229263E3-D5F5-4A77-B004-3BF5B251B9BD.jpeg
    229263E3-D5F5-4A77-B004-3BF5B251B9BD.jpeg
    427,3 KB · Weergaven: 118
  • AA5D0796-B96F-47A4-A13A-FBD4EACF5345.jpeg
    AA5D0796-B96F-47A4-A13A-FBD4EACF5345.jpeg
    317,9 KB · Weergaven: 123
  • 6E136F9B-E583-49C9-A695-3D01B6AE9466.jpeg
    6E136F9B-E583-49C9-A695-3D01B6AE9466.jpeg
    127,6 KB · Weergaven: 116
  • 0C561731-2B4B-41E4-843C-4CB3C06912BC.jpeg
    0C561731-2B4B-41E4-843C-4CB3C06912BC.jpeg
    126,9 KB · Weergaven: 116
  • 2A7FA75D-EE5C-4207-B223-1E04740E971D.jpeg
    2A7FA75D-EE5C-4207-B223-1E04740E971D.jpeg
    115 KB · Weergaven: 117
Geniet van de Taycan, afgelopen zomer een proefrit in gemaakt en ja dat rijdt erg goed.