• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MF cuttingdisc

Zluytr

Detailing guru
25 nov 2014
3.647
193
42
Heeft er iemand ervaring met de DA microviber cutting disc van carclean zelf?

Ik heb de zoek functie behoorlijk geprobeerd maat kan er niks over vinden. Ook op de carclean site staan er geen reviews bij.

Is deze net zo goed als de mf disc van merguiars bijvoorbeeld? Op de paarse wollen pas van monello?

Het is in combinatie met de Dap900.

Gr. Mickel
 
Hoi Mickel,

Zoals je hier kan lezen, ben ik geen voorstander van wol op de DAP. Als je op zoek bent naar meer cut, is een MF cutting pad het antwoord wat mij betreft.

Meguairs waren de eerste/een van de eerste om met deze producten te komen en ze zijn daarom nog steeds het populairst. (In de US zijn DA's al veel langer voor een acceptabele prijs te koop, waardoor er veel grotere afzetmarkt was voor hobbyisten. In Europa heeft dat allemaal wat langer geduurd, waardoor veel topmerken nog produceren met het oog op de rotary.) Ze hebben nog steeds een grote groep fans, maar of het de nog steeds de beste pads zijn, ik weet het niet. Onlangs een review gelezen waar deze pads op geen enkel testonderdeel de beste waren, maar wel als beste uit de test kwamen, omdat ze wel altijd een van de besten waren. Ze zijn redelijk aan de prijs, samen met de rest van de MF range van Meguiars, maar dat komt voornamelijk ook voor de hoeveelheid die je moet kopen.

De CC pads lijken mij te groot voor je DAP. BNS heeft ook MF pads in het assortiment, misschien dat we Tim en co kunnen overhalen deze op te nemen? Tot die tijd zit je toch het beste bij Meguairs denk ik. Wil je het een keer proberen met een kleinere investering, kijk dan eens bij de Rupes pads!

Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan gerust de pads van CC bestellen, heb hier lang mee gewerkt en had ook de MF van Meg's. Zit eigenlijk weinig verschil. Tipje; de pads van carclean zijn er van Flexipads - hier vind je wel reviews over.

Grtz
 
Ze hebben het ook over een borsteltje , om hem tussentijds schoon te maken.
met wat voor borsteltje kun je dat het beste doen? En kan je er beter twee kopen?
https://www.Carclean.com/product/Flexipads/DA_Microfibre_Cutting_Disc_135mm_5inch_DAMFCD5_103057
 
Als je perslucht hebt, is dat nog beter. Als borsteltje zou ik een type tandenborstel gebruiken, bijvoorbeeld deze. Is iets aan de zachte kant om het echt goed schoon te krijgen, maar met een te grove borstel kan je je pad stuk maken. Dus beter heb je meerdere pads. Heb het filmpje ook al eens leder gelinked, maar hier zie je in 5 minuten hoe je het beste een MF cutting disc kan gebruiken en waar het toe in staat is.
 
Ik heb er 1.... En gebruik een nagelborsteltje om hem tussendoor schoon te maken! Ben erg tevreden met het resultaat wat in met de disc heb behaald... (In combi met s3 gold) doe m alleen niet in de wasmachine ;)
 
De Buff and Shine mf pads (zelfde als cg volgens mij) vond ikzelf wel fijn werken op mijn Rupes alleen werd ie wel snel warm op de 21mm. Op een dap zul je daar minder snel last van hebben.
 
Bedankt voor jullie reacties:)^, ik heb ook lucht tot mijn beschikking .
Welk product van Monnelo kan ik het beste gebruiken in combinatie met de MF?