• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MF cuttingdisc

Je hebt om te beginnen mf cutting pads en mf finishing pads. Daarnaast hangt de keuze van polijstmiddel ook al van de lak en wat voor correctie je wil bereiken. Kortom test spot waarbij ik zou beginnen met mezzo bv op de cutting pad en dan zien wat dat doet. Is de lak heel hard bv of zijn er flinke defecten dan kun je evt uitwijken naar Scholl s3 .
 
Ik zou toch M105 overwegen of anders S3. Veloce zal het zeker ook doen, maar minder effectief.
 
Zoals ik zei... Op m'n space gray bmw lak die knetter hard was... Was s3 op deze pad verbluffend!
 
MF pads vergroten in feite het werkbereik van je DA. Vanwege de oscillerende beweging van de pad, beweeg je de vezels heen en weer. Hierdoor maakt de vezel dus steeds met een andere kant contact met de lak. Om dit effectief te benutten moet je de pad goed voorbereiden. Wat je daarmee in feite doet is elke vezel voorzien van een beetje polijstmiddel rondom, zodat je er altijd polijstmiddel tussen de vezel en de lak zit.

Veloce is een DAT (afbrekende korrel) dus die zijn in het begin heel groot. Smeer je op deze manier je MF pad vol met Veloce, dan zal je meer schade aanbrengen dan je weghaalt. Wil je toch met Veloce aan de gang, doe dan gewoon de bekende '3-4 blobjes' en ga poetsen. Het voordeel van de MF pads is dan in mijn ogen volledig teniet gedaan en je kan dan beter een (dunne) foam pad nemen en zorgen dat je de korrels goed afbreekt. Wil je wel met Monello en een MF pad aan de slag, dan is Mezzo niet eens zo'n gek idee. De korrels zijn veel kleiner, maar ze zullen ook veel minder snel afbreken. Je kan dan wel de pad primen.

Scholl zijn snel afbrekende middelen, maar anders dan Monello. Bij Monello wordt elke korrel langzaam kleiner als je aan het polijsten bent, bij Scholl valt elke korrel uit elkaar in een heleboel kleinere. Omdat dit veel sneller gaat dan bij Monello, is S3 zeker geschikt voor gebruik met een MF pad. Bij M105 zijn de korrels een vaste maat. Je krijgt dan een veel egaler polijstbeeld omdat de polijstactie overal hetzelfde is en je niet eerst een paar extra swirls moet maken om de korrels af te breken tot het formaat waarin je ze eigenlijk wilt hebben.

Kleine opmerking: Een MF cutting pad is (zeker met M105 of S3) een bijzonder krachtig middel voor de DA. Je verwijdert hiermee een aanzienlijke hoeveelheid lak! Gebruik het daarom zo min mogelijk. Ik zou haast zeggen: nooit (afhankelijk van wat er tijdens transport is gebeurd) als je de auto zelf nieuw hebt gekocht en één keer als je de auto tweedehands hebt gekocht. Tenzij je schade hebt opgedaan door iemand anders toedoen uiteraard.