• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mf doeken van de action

RandyWuite

Detailing rookie
22 jun 2012
5
0
Hallo mensen de Mf doeken van de action, zijn die een beetje te vergelijken met de doeken van de echte detailmerken?
 
Nou vooruit het is wat kort door de bocht misschien.

De vezel is minder duurzaam, niet of nauwelijks meervoudig gesplitst, minder zacht, minder dik, kan meer marring veroorzaken op je lak, heeft meestal minder goed afgewerkte randen.

Maar voor de vuile klusjes best prima te gebruiken.
 
Ze zijn zelfs goed te vergelijken, alleen zeker niet vergelijkbaar
Als je al voor goedkoop gaat, kijk eens naar die van Sorbo
Tikje groter, tikje meer vezel en blijven wat langer zacht dan de Actionversies

En verder gewoon lekker de Monello's nemen :heart_eyes:
 
De kwantum heeft ook 5 voor €5. Mooie doekjes voor de ruiten, trimms, interieur, velgen etc.
 
Heb hier ook veel goedkope MF doeken.

Gebruik ze tijdens het kleien of als ik een lak zonder blankelaklaag heb.Maar vooral voor het vuilere werk.

Voor de rest gebruik ik de Poorboys Mega Deluxe Towels.En sinds kort een tevrede gebruiker van de Monello doeken.Vooral de Peluche Verde vindt ik een topper:)^
 
Ikzelf gebruik ook de groene doeken van Monello (is duidelijk een verschil met de goedkopere).

Heb ook een hele hoop doeken van de Action. (voor deurpanelen en velgen etc...)

Zelf vind ik de microvezeldoeken voor glas wel goed in comb. met Autoglym Glass Polish (om uit te wrijven wel is waar)

Grtjes
 
De mf doeken van Action zijn het mooist voor de vieze klusjes. Voor het lakwerk zou ik van een meer gerenommeerd merk nemen,
 
Zag ze gisteren nog allemaal liggen en zijn idd dan mooi voor "vieze" klusjes.
Maar dat dacht ik zelf ook al gelukkig, ik koop die dan wel binnenkort na de Clinic daarvoor!
Ze hebben ook zo'n super zeem in kokertje maar die had ik dan wel gekocht als ik niet lid van dit forum was geworden ,^^
 
Even deze topic "kicken". Ik gebruik zelf ook MF doeken uit de Action (die blauwe met gele rand).
Voelen wel OK aan (heb nog geen "dure" doek in m'n handen gehad dus...). Zou volgens mij wel ideaal zijn voor het interieur e.d. en tja de prijs... 0,89€ / stuk... $$)
 
Ook voor het interieur heb ik de action-doeken snel afgeserveerd. Daar gebruik ik tegenwoordig de Monello Piccolo Nero voor. De action gebruik ik voor onder de motorkap, wielkasten en het schoonmaken van de banden. Verder ben ik enorm fan van de Peluce Verde van Monello voor alle toepassingen op de lak. Alleen voor het kleien gebruik ik de Peluche Bianco voor het afnemen van De Perfetto spray.
 
KennyC zei:
Even deze topic "kicken". Ik gebruik zelf ook MF doeken uit de Action (die blauwe met gele rand).
Voelen wel OK aan (heb nog geen "dure" doek in m'n handen gehad dus...). Zou volgens mij wel ideaal zijn voor het interieur e.d. en tja de prijs... 0,89€ / stuk... $$)


Die blauwe met gele rand zijn niet echt mf doeken met een lange vezel. Een vezel zoals de Peluche Verde deze wel kent of de towels van Poorboys World.
 
Ik heb zelf van alles wat:
- dunste doeken van Sorbo in diverse kleuren, en ook de minst goede
- een stukje beter de Action doeken (blauw met gele rand en geel ophanglusje), dit zijn trouwens niet de allergoedkoopste Action doeken, maar iets beter en iets duurder.
- Monello doek zwart met groene rand
- Enkele gele Mothers doeken
- grotere duidelijk betere doek via CC (ik weet niet meer precies merk/type, maar blauwe doek van ca. 40x60) ik gebruik deze vooral om de auto te drogen na het wassen.
- kleine heel erg dikke zachte doek, gekregen als kadootje (afm. ca. 25x40 cm)
 
Volgens mij zijn die doeken toch perfect bruikbaar voor het interieur? (dash, middenconsole, kofferbekleding)
 
Ik zou de goedkopere microvezeldoeken niet gebruiken als je met een dressing bezig gaat voor het dashboard, dan kan je nog wel eens plekken krijgen. Voor de bekleding is het wel te doen.
 
Gewoon laten liggen dus behalve voor motorruimte en wielkasten.
Oja en die Action radiator/luxaflex-microvezel-stofafnemer voor de grille enz. wel ;)

Gaat weer op de lijst..
 
Gebruik ook de erg simpele doeken van de Action voor vieze klusjes. De blauwe doeken met dat gele rondje randje zijn echter prachtige, zachte doeken die van heel andere kwaliteit zijn! Voor de rest gebruik ik alleen Monello Verde en Bianco doeken.... :)^