• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste echte project......1 velg

Figaro75

Detailing addict
11 nov 2009
37
52
Mijn eerste echte project(je)......1 velg.........:)

Ben nu steeds uitgebreider de auto aan het poetsen maar nog niet het hele stappenplan uitgevoerd.
En ook nog geen mooie fotoreportages gemaakt.
Denk dat de eerste echte autopoetsbeurt de auto van mijn vriendin wordt:cool:

Maar ach, je moet toch ergens beginnen en gezien de dalende temperatuur zijn we begonnen met de velgen met winterbandjes.
Afgelopen lente zonder schoon te maken gewisseld en in de berging opgeslagen.

Ik schaam me diep:sob: :sob:
P1020182.jpg


Er zit iets van zwarte smurrie op.....:-&
P1020183.jpg


Dacht dat de binnenkant toch lichter was.....zal de ouderdom wel zijn:-"
P1020191.jpg

P1020192.jpg


Oops....de voorvelgen zijn nog iets erger.......en ik dacht nog wel dat het meeviel:s
P1020197.jpg

P1020200.jpg

P1020201.jpg


Nog zwarter van binnen.....:schaam
P1020205.jpg


Mooie vingerafdrukken......denk dat ze de dader zo opgespoord hebben :D
P1020210.jpg


Eerst maar eens de schuur uit en wat APC van PB erop.
Met de velgenborstel van Mothers de APC in alle hoekjes en gaatjes werken. Zeer prettige borstel met rubber zodat je geen beschadigingen veroorzaakt.
P1020214.jpg

P1020216.jpg


Na het afspoelen ziet het er al weer wat beter uit.
P1020218.jpg

P1020219.jpg


Toch lastig die loodjes.....erop, eraf, erop, eraf............
Ze zijn na aflevering nog 2-3 uur bezig geweest om deze velgen te balanceren]-0
Jammer van al die lijmresten, dat wordt wat
P1020222.jpg


Die zwarte smurrie is er in ieder geval helemaal niet van afgekomen:no
P1020228.jpg


Binnenkant van de spaken en de gaten zijn ook wat hardnekkiger
P1020230.jpg

P1020232.jpg


Eerst maar eens alle spullen erbij pakken
P1020236.jpg

P1020239.jpg


Stappenplan in mijn hoofd gemaakt en afhankelijk van het resultaat steeds een stapje verder.
Eerst even met de DJ shampoo en het wonder sponsje:) aan de gang.
Resultaat is toch al zeer bevredigend en zowel aan de binnenzijde als de buitenzijde komen de vervuilingen goed los.
Ook de zwarte smurrie verdwijnt als sneeuw voor de zon zonder moeite of kracht te hoeven gebruiken.:party:
P1020243.jpg

P1020244.jpg


Met de Valma Teerverwijderaar aan de gang....pppffffff wat stinkt die zooi.
Maar je ziet de bitumen toch oplossen dus dan maar even doorbijten.

De lijmresten van de gewichtjes leveren wat meer weerstand.
P1020245.jpg


Maar ook die krijgen we er goed af met wat nagelgebruik een verfbrander op lage stand en wat geduld.
P1020249.jpg


Binnenzijde van de velg zit vol met sporen van de bandenboer/garage.
Waarschijnlijk door dat apparaat en wat onzorgvuldig werken:klap
Het is helaas niet anders.
P1020257.jpg


Nu met de Iron-X aan de gang...........ik geloof dat ik nu toch niet goed word.
Dacht dat de Valma stonk.......kan toch nog erger:-&
P1020260.jpg

P1020262.jpg


Maar er zitten dus toch nog verontreinigingen op.
Aan die beschadigingen doe ik niets, mooi is anders maar gelukkig zitten ze aan de binnenzijde.
Dus na het grondig afspoelen de PB clay erbij gepakt samen met hun Spray and Wipe.
Vooral de binnenzijde van de velg heeft toch, ondanks de chemische middeltjes, nog wel wat vuil erop zitten.
P1020268.jpg


Alles nog een keer afspoelen en de velg eens goed afdrogen.
P1020269.jpg

P1020270.jpg

P1020271.jpg


Na alle reinigingsstappen en het drogen halen we nu de PB Weelsealent voor een eerste laagje.
Zowel de binnen- als buitenzijde in de sealent gezet.
Wat gaat die er makkelijk op.....en er weer vanaf trouwens ook:heart_eyes:
P1020273.jpg


Nog even met de mega towel van PB alles weer mooi oppoetsen en de 1e velg is af:roll
P1020283.jpg

P1020285.jpg


Nog 3 te gaan:party:
Maar die moeten tot morgen wachten............
Dan krijgt deze velg ook nog een extra laagje wheel sealent.

Zijn toch meer foto's geworden dan verwacht maar geeft voor mezelf in ieder geval wel even mooi een overzicht van de stappen.
Hoop dat ik jullie niet helemaal heb verveeld.
 
Foto's vervelen nooit. Keurig werk heb je afgeleverd, hoewel ik mijn kanttekeningen maak bij het gebruik van een wondersponsje op je velgen.
 
Niet schamen...fier zijn! Mooi resultaat! :)^
1 gedaan, nog 3 te gaan..:grinning: Hou mijn onderschrift in gedachten als je vind dat het niet snel genoeg vooruit gaat...;)

Die Valma teeroplosser heeft idd een heel doordringende geur, als die Iron X nog erger is dan komt dat helaas niet in mijn collectie denk ik,meer dan die teeroplossergeur kan ik echt niet aan :-&
 
Terug gaan met die velg, dat vindt ik niet aanvaardbaar. Dat is echt bekrast.

Voor de rest heb je een geweldige klus gedaan, zeer keurig ! :ja
 
inderdaad; fier zijn:ja Je kan het :)^ prima werk....en weer zo'n sporen van de bandenboer :klap
 
B.K. zei:
Terug gaan met die velg, dat vindt ik niet aanvaardbaar. Dat is echt bekrast.

Voor de rest heb je een geweldige klus gedaan, zeer keurig ! :ja

Helaas hebben in de tussentijd al drie bedrijven de velgen be(mis)handeld.
Eerst de garage van het leasebedrijf die de auto heeft afgeleverd.

Bij 120 begonnen ze echter als een gek te trillen dus ben ik naar mijn eigen garage geweest.
Die zijn er zo lang mee bezig geweest om ze te balanceren.
Daarna waren ze wel goed....geen getril meer.

En toen zijn ze bij de leasemaatschappij ontdaan van hun zomersloffen en zijn de wintersloffen er vorig jaar opgegaan.

In al die tijd heb ik de binnenzijde nooit zo goed schoongemaakt.
Dus ik zou niet weten bij wie ik moet beginnen:|
 
Nog één die dit doet...en je kan 4 nieuwe velgen eisen....dan kunnen deze nog dienen voor de winterbanden:confused:
 
Erg mooi resultaat! Hier ook helaas een bandenboer onvoorzichtig te werk gegaan. Wat een lappen lood trouwens! Zit er zoveel onbalans in de velg, of de band?
 
Paulus de Boskabouter zei:
Wat een lappen lood trouwens! Zit er zoveel onbalans in de velg, of de band?

De velgen want zowel met de zomerbanden als met de winterbanden zit er zoveel lood op.
Maar zijn allemaal stukjes van 5 gram. Misschien als ze gewoon 1 dikke hadden geplakt.......??
P1020194.jpg


Volgens mijn eigen garage klopte er geen donder van de balancering na aflevering.
Hoefde gelukkig niet helemaal terug naar Enschede maar mocht gewoon naar mijn eigen garage in Flevoland.
Koste ze zo'n drie uur om het in orde te krijgen.

De winterbanden gingen daarna een stuk sneller, dus waarschijnlijk zit het in de velgen
 
Figaro75 zei:
De winterbanden gingen daarna een stuk sneller, dus waarschijnlijk zit het in de velgen
Normaal gesproken halen ze alle loodjes eraf als er een andere band op komt.
Ik begrijp uit jouw bericht dat dat niet gedaan is.
Dan loop je eigenlijk dubbel te balanceren omdat er wellicht op de verkeerde plek lood zit.
Beetje krom lijkt me.
 
Zoo.. hele vooruitgang zeg die velgen!

Ik moet ook ooit eens mijn velgen zo'n behandeling geven :schaam

Maar krijgen jullie nou nooit gezeik van omwonenden dat je die remstof zo ergens "loost" ?
 
Denk dat jouw omwonenden wel heel erge mierenn**kers zijn hoor. Probeer ze maar eens uit te leggen dat wanneer zij met hun eigen auto een keer op de rem trappen er fijnstof in de lucht terecht komt. (20% van de fijnstof in de lucht is afkomstig van remblokken, banden en asvalt)
 
Heb de omwonenden bij ons nog nooit horen zeuren hier over. Waarschijnlijk komt dat ook door dat je niet van af de straat kan zien als ik de wagens sta te wassen :)_[]
 
Mooi verhaal.
Goed dat je ze lekker hebt verwaarloosd, anders hadden we nu met twee foto's genoegen moeten nemen ;)
Hoe verder we allemaal komen hoe kritischer, erbij blijven en opletten. het is jammer dat het moet.

Hans
 
Damn die is weer opgeknapt zeg, jammer van de beschadigingen die door toedoen van andere is ontstaan, maar nu hij weer helemaal schoon is ziet hij er toch super uit. Nog 3 te gaan :-b
 
Dat is zeer zeker een meer dan netjes resultaat. Ziet er super uit!!! Als je de rest van je auto ook zo gaat behandelen ben ik benieuwd :ja

Keep up the good work!!
 
Ik zie op enkele foto's dat je de velg op zijn kop hebt gelegd zonder iets eronder. Zo kun je je velg beschadigen, of steekt de band boven de spaken van de velg uit?